Elektronická pobočka pre poskytovateľa

S bezplatnou službou Elektronická pobočka získate elektronické zdravotníctvo budúcnosti už dnes. Umožní vám s nami komunikovať jednoducho, rýchlo a pohodlne. Ušetríte čas a peniaze na poštovnom, získate množstvo informácií a pohodlnejší prístup k vašej zdravotnej poisťovni.

Aktualizované: 27. 02. 2014

Buď si Elektronickú pobočku aktivujte na tejto stránke alebo pokračujte v čítaní a zistite o nej viac. 

Inštruktážne videá s návodom na použitie Elektronickej pobočky si pozrite tu.

Elektronická pobočka vám umožní najmä:

  • Overiť zúčtovaciu dávku ešte pred odoslaním, či neobsahuje formálne chyby.
  • Jednoducho elektronicky zasielať zúčtovacie dávky a faktúry. Nemusíte už zasielať žiadne ďalšie papiere ani doklady poštou (výnimkou sú lekárne, ktoré musia posielať v papierovej podobe recepty a poukazy).
  • Dostať výsledok zúčtovania elektronicky.
  • Dobropisy, ťarchopisy či vystavené faktúry potvrdzovať bez potreby zasielania dokladov poštou.
  • Vidieť protokol sporných dokladov aj spätné chybové dávky.
  • V reálnom čase si skontrolovať aj vytlačiť všetky svoje faktúry, dávky a výsledky ich zúčtovania. 
  • Mať k dispozícii službu Bezpečné lieky a v rámci nej celkovú prekripciu pacienta aj s upozornením na liekové interakcie.
  • So súhlasom pacienta vidieť jeho elektronickú zdravotnú kartu.
  • Požiadať nás o centrálny nákup liekov či iných produktov a poslať nám elektronicky návrh na úhradu lieku.
  • Jednoducho overiť pacienta - neplatiča.
  • Prehľadne pozerať zoznam kapitovaných poistencov.
  • Využívať hospiCOM na nahlasovanie hospitalizácií, zároveň máte prehľad o vami nahlásených hospitalizáciách aj o osobitne hradených výkonoch a o ich stave (či sú už schválené).
  • Overiť si kódy lekárov aj ambulancií a vidieť prehľad tých svojich tak, ako ich evidujeme.
  • Možnosť elektronicky nahlásiť zmenu ordinačných hodín, kontakty aj mimoriadne udalosti (napr. dovolenku).
  • Vytvárať, upravovať a rušiť prístupy do svojej Elektronickej pobočky pre ďalšie osoby (na vlastnú zodpovednosť)
  • Nastavovať si notifikácie a správy, ktoré chcete dostávať z Elektronickej pobočky

Najčastejšie sa pýtate

Ako získam službu Bezpečné lieky? Je zadarmo?

Služba je zadarmo a dostupná v Elektronickej pobočke.

Využívanie služby bez Elektronickej pobočky teda nie je možné. Je to z toho dôvodu, že Elektronická pobočka je chránená a pracuje v zabezpečenom IT prostredí, ktoré je dôležité na ochranu osobných údajov pacientov.

Čítať celú odpoveď
Chcem si aktivovať E-pobočku. Aký je postup?

Na stránke E-pobočky vyplňte formulár. Zadajte do neho požadované údaje, aby sme mohli pre vás pripraviť dohodu o elektronickej komunikácii. Na základe nej vám službu aktivujeme a vydáme aj prístupové údaje, ktoré budete pri prihlasovaní používať. Bude tiež potrebné potvrdiť validačný e-mail, ktorý vám zašleme.

Prípadne nás navštívte v ktorejkoľvek pobočke alebo nás kontakujte na Linke pre poskytovateľov 0800 150 155.

Čítať celú odpoveď
Ako mám elektronicky zaslať dávku?

Po prihlásení sa do E-pobočky kliknite v ľavom menu na pole Odoslanie dávok. Na tejto obrazovke už môžete priamo vybrať z vášho počítača dávky pripravené na odoslanie. Kliknite na tlačidlo Prehľadávať. Zobrazí sa okno so súbormi vo vašom počítači. Vyberte z neho dávku na odoslanie a kliknite na Otvoriť. Keď chcete pokračovať, kliknite na modré tlačidlo Ďalej.

Zobrazia sa dávky pripravené na odoslanie. Ak sú z rôznych zmlúv a rôznych období, máte ich uložené v záložkách. Môžete si vybrať, či nám pošlete iba dávku, alebo k nej pripojíte aj faktúru alebo iné sprievodné dokumenty ako lekárska správa, sprievodné listy k dávkam, prepúšťacia správa a podobne. Pripojenie faktúry aj dokumentov je dobrovoľné.

Čítať celú odpoveď
Ako viem, že môžem v E-pobočke potvrdiť faktúru?
Table Contents

Túto informáciu Vám prehľadne zobrazíme hneď na úvodnej stránke Elektronickej pobočky v okne s názvom Doklady na potvrdenie. Rýchlo tak zistíte, koľko dokladov by ste mali potvrdiť, za aké obdobie sú aj na akú sumu sú vystavené.

Potvrdenie je jednoduché – stačí kliknúť na slovo Potvrdiť zobrazené pri každom doklade. Je to skratka do zoznamu faktúr práve na tú faktúru, resp. dobropis alebo ťarchopis, ktoré treba potvrdiť.

Zobrazí sa Vám stránka, kde si môžete pozrieť detail faktúry, rovnako tak môžete faktúru potvrdiť vyjadrením Vášho súhlasu s ňou.

Súhlas sa dáva tak, že napíšete váš variabilný symbol a meno a priezvisko osoby, ktorá súhlas vyjadruje. Následne stlačíte modré tlačidlo Súhlasím.

Čítať celú odpoveď
Môžem v E-pobočke zaslať aj reklamačnú dávku?

 Áno. Ak máte výhrady, môžete podať písomné námietky a zaslať reklamačnú dávku obsahujúcu len riadky s namietanými zdravotnými výkonmi v časti Odoslať dávky.

Čítať celú odpoveď
V E-pobočke je funkcionalita na overenie dávky. Čo mi umožňuje?

Môžete si overiť správnosť dávok ešte predtým, ako nám ich zašlete. Overenie nie je povinné. Je však výhodné, pretože sa vyhnete zbytočnému opravovaniu dávky a jej opätovnému zasielaniu.

Táto kontrola sa zameriava na to, či vaša dávka neobsahuje formálne alebo obsahové chyby. Koľkokrát si dáte jednu dávku skontrolovať, je na vás – počet overení nie je limitovaný.

Pozor, táto kontrola nie je zároveň kontrolou revíznou. To znamená, že po overení voči číselníkom a registrom zdravotnej poisťovne bude vaša dávka ešte predmetom revíznej kontroly.

Čítať celú odpoveď

Súvisiace články

Ako funguje táto stránka a čo tu nájdete
Elektronická pobočka pre platiteľa
Ako zašlete dávku
Ako používať hospiCOM
Rýchly spôsob, ako overiť pacienta