Ilustračný obrázok

Často kladené otázky

Kompletný zoznam vašich najčastejších otázok nájdete v tejto sekcii.

Aktualizované: 10. 06. 2015

 

Najčastejšie sa pýtate

Čo mám robiť, ak mám službu BL online a zabudnem nahrať nejaký recept?

Nič, nahráte ho čo najskôr dodatočne.

Čítať celú odpoveď
Stáva sa, že lieky prídu do lekárne vybrať rodinní príslušníci pacienta. Môžu za neho podpísať súhlas a zaplatiť?

Nie. Súhlas môže podpísať iba osoba, ktorej sa osobné údaje týkajú. Nikto iný, aj keby ste overili jeho totožnosť. Ak napríklad príde za matku vybrať lieky do lekárne jej dcéra, nemá nárok vedieť viac, ako to, čo je zverejnené na webe Dôvery, pretože to sú verejne známe informácie. A preto ani nemôže uhradiť jej dlh.

Čítať celú odpoveď
Som lekárnik a neviem čítačkou prečítať čiarový kód. Čo mám robiť? Ako si načítam preskripčný záznam?

Ak je čiarový kód vytlačený, ale nedá sa prečítať čítačkou, opíšte zvýraznených 11 číslic pod čiarovým kódom. Automaticky sa vám tak natiahne preskripčný záznam do softvéru. Možno je problém v nastavení vašej čítačky. Ak si s tým neviete poradiť sami, pomôcť by vám mohla vaša softvérová firma, skúste ju kontaktovať.

Čítať celú odpoveď
Čo ak do lekárne príde pacient - dlžník vybrať si liek, ktorý lekár neoznačil ako akútny?

Postupujte tak ako doteraz. Aj v súčasnosti je takáto situácia riešiteľná podľa platnej legislatívy (paragraf 120 Zákona o liekoch 362/2011) možnosťou lekárnika vydať tzv. dôležitý liek. Ten však legislatíva nepovažuje za neodkladnú starostlivosť.

Čítať celú odpoveď