[MDL::a401-article_cat_view] This service is currently not available. We're trying to fix this problem at the moment and apologize for any inconvenience.
Aktuality 118 odpovedí na otázky

Poistenec 208 odpovedí na otázky

Lekár 74 odpovedí na otázky

Platiteľ 64 odpovedí na otázky

Najčastejšie otázky 333 odpovedí na otázky

O nás 135 odpovedí na otázky
Testy 1 odpoveď na otázku

Cez víkend nebude Elektronická pobočka plne dostupná

 

Čítať celú odpoveď
Ako pošlem dávku 514?

Ak máte troch a viac zamestnancov, dávku 514 (teda výkaz preddavkov na poistné) nám musíte zasielať elektronicky. Na výber máte CD nosič, USB kľúč, e-mail, odporúčame vám však bezplatnú službu Elektronická pobočka. V nej nám dáta len predplníte do vopred pripraveného formulára alebo zašlete dávkou, ktorú vám vygeneroval váš mzdový či účtovný systém.

Ak máte maximálne dvoch zamestnancov, dávku 514 môžete takisto zaslať prostredníctvom Elektronickej pobočky, na CD nosiči, USB kľúči alebo e-mailom. 

Podrobnosti nájdete na stránke ministerstva zdravotníctva.

Čítať celú odpoveď
Príspevok u nezmluvného poskytovateľa

Kritéria na poskytnutie príspevku na úhradu nákladov zdravotnej starostlivosti poskytnutej poistencovi nezmluvným poskytovateľom zdravotnej starostlivosti.

Čítať celú odpoveď
Prvé skúsenosti s novou službou

 

Čítať celú odpoveď
Zaplatiť svoj dlh voči zdravotnej poisťovni sa bude dať aj u lekára

Začiatkom októbra sme spustili službu Bezpečné lieky online. Už ju využívajú prvé nemocnice, lekárne aj ambulancie.  Doslova každý deň pribúdajú ďalšie.

Čítať celú odpoveď
Mám od Dôvery odsúhlasený splátkový kalendár, dodržiavam ho. Som považovaný za dlžníka?

Áno. Napriek tomu, že sme vám odsúhlasili splátkový kalendár a vy ho dodržiavate, podľa zákona ste stále dlžníkom na verejnom zdravotnom poistení, pretože ste celú sumu neuhradili. Splátkový kalendár vás chráni pred exekúciou.

Čítať celú odpoveď
Aký bude postup v prípade, ak mám dlh vymáhaný exekučne? Aj v tomto prípade bude možná úhrada dlhu u lekára? Čo s trovmi konani

Pohľadávku vymáhanú exekúciou, presnejšie istinu exekúcie, je možné uhradiť u poskytovateľa (lekára alebo lekárnika). Skutočnosť o uhradení tejto pohľadávky zároveň v reálnom čase zasielame exekútorovi a ten pokračuje už iba vo vymáhaní trov konania. Tie však nie sú našou pohľadávkou, preto neovplyvňujú následné poskytovanie úhrady za odkladnú starostlivosť poistencovi. V takom prípade už nie ste vedený v zozname dlžníkov.

Čítať celú odpoveď
Som dlžník. Ako sa teraz dostanem k svojmu lieku?

Tak ako doteraz. Na základe receptu si ho vyberiete v lekárni. Lekárnik však už vie, že ste dlžníkom na verejnom zdravotnom poistení. Aby ste za liek nemuseli platiť plnú sumu, máte možnosť uhradiť si svoj dlh priamo v lekárni. Lekárnik vám po úhrade vydá liek len za doplatok.

Budeme vás informovať o zmene situácie, keď v súlade so zákonom prestaneme uhrádzať inú než neodkladnú zdravotnú starostlivosť všetkým dlžníkom na verejnom zdravotnom poistení.

Čítať celú odpoveď
Čo ak sa ukáže, že ste ma viedli v zozname dlžníkov a mne vznikne škoda (finančná)?

Ak sa ukáže, že vedenie poistenca v zozname dlžníkov bolo nesprávne, sme zodpovední za škodu, ktorú spôsobíme nelegitímnym zaradením dlžníka do zoznamu. Situáciu preveríme a v prípade oprávnenej reklamácie vykonáme opravné kroky.

Čítať celú odpoveď
Uhradil som dlh v lekárni a boli mi vydané lieky. Ale ja dlh nemám, mám dokladom o tom, že som nemal platiť poistné (bol som v z

Je potrebné doložiť vaše tvrdenie relevantnými dokladmi, podať  žiadosť o vrátenie preplatku a doložiť doklad o úhrade dlhu, ktorý vám vydal lekár/lekáreň (nemusí byť originál).

Čítať celú odpoveď
V lekárni ma informovali, že som dlžník. Nemal som toľko peňazí a liek som potreboval. Tak som si ho zaplatil v plnej výške a dl

Žiaľ, nie je to možné. Ak ste dlh neuhradili pri výbere lieku, nie je možné dodatočne žiadať o preplatenie tejto platby za liek.

Čítať celú odpoveď
V lekárni ma informovali, že som dlžník. Liek som si zaplatil v plnej sume, ale trvám na tom, že dlh nemám. Žiadam o vrátenie úh

V prvom rade podajte reklamáciu/podnet písomne alebo prostredníctvom Elektronickej pobočky. Všetko preveríme a o výsledku vás budeme informovať.

Čítať celú odpoveď
Musel som si liek na recepte zaplatiť v plnej sume, pretože som vraj dlžník a Dôvera za mňa lieky neplatí. Ako je to možné? Ni

Nie je to protizákonné. Dlžník má nárok len na úhradu neodkladnej zdravotnej starostlivosti (§ 9 zákona č. 580/2004 Z. z.), a to nielen dlžník Dôvery, ale ktorejkoľvek inej zdravotnej poisťovne.

Čítať celú odpoveď
Môžem veriť tomu, že lekáreň/ambulancia si nenechajú časť dlhu, ktorý zaplatím?

Nemusíte mať obavy. Technicky sme prepojení tak, že vidíme, kedy presne aj akú sumu ste uhradili. Ak máme váš e-mail alebo číslo mobilného telefónu, vyrovnanie dlhu vám obratom potvrdíme zaslaním emailu alebo sms správy.

Čítať celú odpoveď
Bol som u lekára a ten ma informoval, že som dlžník. Ešte som si nebol liek vybrať v lekárni. Čo mám teraz robiť?

Dlžník má právo na úhradu len neodkladnej zdravotnej starostlivosti. Odporúčame vám dlh najprv uhradiť a až potom ísť do lekárne po liek. Dlh môžete uhradiť v Elektronickej pobočke (dá sa platiť aj kartou a v reálnom čase je platba spracovaná), bankovým prevodom (spracovanie platby trvá do 5 dní) alebo ak vám to umožnia v lekárni, prípadne v ambulancii, tak priamo u nich. Tam sa platba spracuje okamžite, takže vám liek preplatíme, ako keby ste neboli dlžník.

Čítať celú odpoveď
Ako často údaje o dlžníkoch aktualizujete? Dá sa na váš zoznam spoľahnúť?

Ako jediná zdravotná poisťovňa aktualizujeme zoznam dlžníkov každý deň, niektoré úpravy robíme aj v priebehu dňa. Informáciu o tom, že nie ste dlžníkom, zmeníme v našich registroch ihneď po úhrade dlhu. Na našej internetovej stránke sa informácia prejaví na druhý deň. Pre čerpanie zdravotnej starostlivosti je však kľúčová informácia v našich registroch, ktorá je aktualizovaná priebežne (napr. ihneď po úhrade dlhu).

Čítať celú odpoveď
Odkiaľ má lekáreň informáciu o tom, že som dlžník?

Lekáreň má aktuálne informácie od nás, naše softvéry sú prepojené a vymieňajú si aktuálne informácie o poistencoch Dôvery. Fakt, že ste dlžníkom, si môžete overiť aj vy na webstránke www.dovera.sk.

Čítať celú odpoveď
Musím si platiť aj za vyšetrenie u lekára, ak som dlžník?

Za vyšetrenie u lekára dlžníci na zdravotnom poistení zatiaľ neplatia žiaden poplatok napriek tomu, že zo zákona nemajú nárok na preplatenie inej ako neodkladnej zdravotnej starostlivosti. Už v blízkom čase však pri dlžníkoch pristúpime k preplateniu len akútnej zdravotnej starostlivosti (ohrozenie života).

Čítať celú odpoveď
Môže ma lekár/nemocnica/lekáreň odmietnuť ošetriť/vydať liek, ak som dlžník?

Nie, ale ak nejde o neodkladnú zdravotnú starostlivosť, majú právo si od vás za to pýtať úhradu, pretože podľa zákona nemáte na preplatenie takejto starostlivosti od zdravotných poisťovní nárok.

Čítať celú odpoveď
Som dlžník. Aké mám možnosti, ak chcem mať zdravotnú starostlivosť preplatenú?

Vyrovnajte si svoj dlh. Dlh môžete uhradiť v Elektronickej pobočke (dá sa platiť aj kartou a v reálnom čase je platba spracovaná), bankovým prevodom (spracovanie platby trvá do 5 dní) alebo ak to umožnia v lekárni, prípadne v ambulancii, tak priamo u nich. Tam sa platba spracuje okamžite.

Čítať celú odpoveď
Aké lieky mi môžu byť preplatené, ak som dlžník?

Zo zákona máte nárok len na úhradu liekov, ktoré boli predpísané lekárom ako neodkladná zdravotná starostlivosť. Rovnako platí, že za vás môžeme uhradiť pobyt v nemocnici len v prípade, ak ste akútnym pacientom. O akútnosti zdravotného stavu rozhoduje ošetrujúci lekár.

Čítať celú odpoveď
Som dlžník, odkedy mi prestanete preplácať lieky, ak svoj dlh neuhradím?

Už teraz podľa platného zákona nemáte nárok na úhradu inej ako neodkladnej zdravotnej starostlivosti. Presný termín, keď pristúpime pri dlžníkoch k preplácaniu len akútnej zdravotnej starostlivosti, budeme komunikovať v krátkom čase. No už teraz vám odporúčame si dlh vyrovnať, aby ste sa v budúcnosti vyhli prípadným komplikáciách v lekárňach, nemocniciach či ambulanciách.

Čítať celú odpoveď
Sme nemocnica. Aj my musíme vyberať dlhy od pacientov?

Nie, nemocnice nemajú aktuálne v dodatkoch k zmluvám zakotvené splnomocnenie, na základe ktorého by mohli vyberať dlh. Je však predpoklad, že po čase sa skúsime s nemocnicami na tomto dohodnúť a zakotviť to aj v zmluve. Zatiaľ však nemocnice dlhy nevyberajú, hoci by aj mali túto funkcionalitu na testovanie, príp. v ostrej prevádzke.

Čítať celú odpoveď
Bežne sa stáva, že lieky prídu do lekárne vybrať rodinní príslušníci pacienta. Môžu za neho podpísať súhlas so spracovaním osobn

Nie. Súhlas môže podpísať iba osoba, ktorej sa osobné údaje týkajú. Nikto iný, aj keby ste overili jeho totožnosť. Ak napríklad príde za matku vybrať lieky do lekárne jej dcéra, nemá nárok vedieť viac, ako to, čo je zverejnené na webe Dôvery, pretože to sú verejne známe informácie. A preto ani nemôže uhradiť jej dlh.

Čítať celú odpoveď
Čo mám robiť, ak pacient-dlžník odmietol súhlas podpísať?

Nevystavíte mu Informáciu pre dlžníka a ak ste súhlas už vytlačili, vyznačíte na ňom nesúhlas pacienta, podpíšete ho a dodáte nám ho v rámci zúčtovania. Neprevzatú Informáciu pre dlžníka náležite zlikvidujete.

Čítať celú odpoveď
Mám v lekárni overovať totožnosť pacienta – dlžníka?

Na overovaní totožnosti pacienta v lekárni sa nič nemení. Osoba oprávnená vydávať lieky je naďalej povinná overiť totožnosť osoby iba v prípade, ak vydáva humánny liek s obsahom omamnej a psychotropnej látky II. skupiny (§ 120 ods. 9 Zákona o lieku).

Čítať celú odpoveď
Na čo je súhlas so spracovaním osobných údajov?

Informácia o aktuálnej  dlžnej sume po lehote splatnosti nie je verejná informácia a lekárnik/lekár nemá bez písomného súhlasu dotknutého pacienta-dlžníka právo ju poznať. Lekárnik/lekár nemá právo bez písomného súhlasu dotknutého pacienta-dlžníka spracúvať jeho osobné údaje na účely úhrady dlhu a poskytovať ich Dôvere. Vyplýva to z platnej legislatívy.

Čítať celú odpoveď
V ambulancii pacient odmietne riešiť dlh, lekár vyznačí na recepte „hradí pacient“, ale v lekárni si rozmyslí a dlh uhradí. Je

Lekár by nemal v takýchto prípadoch označovať na recept „hradí pacient“, práve preto, že v čase výdaja lieku to už nemusí byť pravda.

Čítať celú odpoveď
Na základe čoho vlastne môžem ako lekár/lekárnik vyberať v mene Dôvery dlhy od ich pacientov?

Na základe splnomocnenia, ktoré sme zapracovali do dodatkov platných od 1.10.2014.

Čítať celú odpoveď
Vypadol mi internet a neviem si overiť pacienta. Ako sa budete stavať k takto vydaným liekom? Neuhradíte mi ho, aj keď som si

Výpadok na vašej strane, žiaľ, nie je dôvod na neuhradenie inej ako neodkladnej starostlivosti dlžníkovi. Naopak, v prípade výpadku na strane Dôvery pacienta nepovažujeme za dlžníka (nechceme poškodiť poskytovateľa). 

Čítať celú odpoveď
Do lekárne príde pacient - dlžník vybrať si liek, ktorý lekárnik považuje za akútny. Ošetrujúci lekár ho tak však na recepte n

Postupujte tak ako doteraz. Aj v súčasnosti je takáto situácia riešiteľná podľa platnej legislatívy (paragraf 120 Zákona o liekoch 362/2011) možnosťou lekárnika vydať tzv. dôležitý liek. Ten však legislatíva nepovažuje za neodkladnú starostlivosť.

Čítať celú odpoveď
Čo mám robiť s peniazmi, ktoré vyberiem od dlžníkov? Mám ich poslať Dôvere?

Peniaze nie je potrebné zasielať Dôvere. My si ich s vami zúčtujeme automaticky pri najbližšom zúčtovaní.

Čítať celú odpoveď
Potrebujem na prijatie úhrady dlhu registračnú pokladnicu?

Podľa súčasne platnej legislatívy nie.

Čítať celú odpoveď
Budete ma sankcionovať, ak odmietnem prijať platbu pacienta - dlžníka?

Nie, nemáme záujem sankcionovať  poskytovateľov. Vybratie dlhu v ambulancii je možnosť, nie povinnosť.

Čítať celú odpoveď
Na základe čoho vlastne môžem ako lekár/lekárnik vyberať v mene Dôvery dlhy od ich pacientov?

Na základe splnomocnenia, ktoré sme zapracovali do dodatkov platných od 1.10.2014.

Čítať celú odpoveď
Na čo je súhlas so spracovaním osobných údajov?

Po prvé, informácia o aktuálnej  dlžnej sume po lehote splatnosti nie je verejná informácia a lekárnik/lekár nemá bez písomného súhlasu dotknutého pacienta-dlžníka právo ju poznať. Po druhé, lekárnik/lekár nemá právo bez písomného súhlasu dotknutého pacienta-dlžníka spracúvať jeho osobné údaje na účely úhrady dlhu a poskytovať ich Dôvere. Vyplýva to z platnej legislatívy.

Čítať celú odpoveď
Čo mám robiť, ak pacient-dlžník odmietol súhlas podpísať?

Nevystavíte mu Informáciu pre dlžníka a ak ste súhlas už vytlačili, vyznačíte na ňom nesúhlas pacienta, podpíšete ho a dodáte nám ho v rámci zúčtovania. Neprevzatú Informáciu pre dlžníka náležite zlikvidujete.

Čítať celú odpoveď
Musím z inkasovaného dlžného poistného a z paušálnej náhrady, ktorú mi zaplatí Dôvera, platiť DPH?

Kontaktujte svoju účtovníčku, ktorá by vám mala povedať, ako správne zaúčtovať tieto príjmy. Z pohľadu Dôvery ide pri paušálnej náhrade o finančné plnenie, nie o tovary alebo služby, takže je to cena konečná.

Čítať celú odpoveď
Prečo mám ako lekár riešiť, či je pacient dlžník? Mňa to nezaujíma, ja som lekár.

Pretože dlžníci nemajú zo zákona nárok na úhradu inej ako neodkladnej zdravotnej starostlivosti a podľa zákonov (§ 9 zákona c. 580/2004) aj všeobecných zmluvných podmienok (bod 4.1)  je povinnosťou lekára overiť, či je pacient dlžník.

Čítať celú odpoveď
Nahradí služba BL online revíznu kontrolu receptov? Čo všetko zistím vďaka BL online, čo mi pomôže pri zúčtovaní?

Nie je možné, aby BL online v tejto chvíli nahradili revíznu kontrolu, pretože pri nej často ručne kontrolujeme recepty, ktoré nám zasielajú lekárne. BL online je však pre vás pomôckou, pretože hneď pri výdaji lieku si viete overiť niektoré údaje, ktoré bývajú dôvodom na nepreplatenie receptov – napríklad či je pacient poistencom Dôvery alebo či liek predpísal zmluvný lekár Dôvery. Navyše, teraz si budete môcť v reálnom čase overiť aj pacientov – dlžníkov.

Čítať celú odpoveď
Aké dáta budem posielať na dispenzačnom zázname do poisťovne?

Žiadne iné ako doteraz pri vykazovaní zdravotnej starostlivosti. Rozsah zasielaných dát neprekračuje dátové rozhranie Úradu pre dohľad. V podstate sa stane len to, že dáta, ktoré ste nám zasielali aj tak, zašlete skôr, aby ich mohli vidieť lekári pacientov.

Čítať celú odpoveď
Môže lekáreň zmeniť dispenzačný záznam pri fakturácii?

Áno, v oprávnených prípadoch, ak sa chyby zistia až pri samotnej fakturácii. Mali by ste stornovať pôvodný a zaslať správny dispenzačný záznam.

Čítať celú odpoveď
Môže lekáreň zmeniť dispenzačný záznam, ak zistí, že v ňom bola chyba?

Ak po odoslaní dispenzačného záznamu dôjde k zmene odoslaných údajov, je možné a dokonca potrebné pôvodný dispenzačný záznam stornovať a odoslať nový dispenzačný záznam.  Pri dodržaní tohto postupu by vykázaná starostlivosť mala byť v úplnej zhode s posledným platným dispenzačným záznamom. 

Čítať celú odpoveď
Aká bude platnosť receptov s čiarovým kódom?

Platnosť receptov je stanovená legislatívou a na tom sa nič nemení. Dostupnosť preskripčných záznamov v softvéri lekárnikov nastavíme citlivo tak, aby nevznikali praktické problémy pri vydávaní liekov.

Čítať celú odpoveď
Je možné upraviť údaje z preskripčného záznamu?

Áno, lekárnik môže upravovať  údaje zo  získaného preskripčného záznamu, v niekoľkých prípadoch sa editácia priamo očakáva, napr. v súvislosti s generickou preskripciou. Preskripčný záznam však lekárnik needituje, údaje z neho zmení v dispenzačnom zázname, ktorý vytvára pri výdaji lieku. V prípade problému je potrebné obrátiť sa na dodávateľa lekárenského softvéru.

Čítať celú odpoveď
Akú čítačku treba na zosnímanie čiarového kódu?

Je to jednoduchý jednorozmerný čiarový kód, ktorý prečíta čítačka, ktorá sa bežne používa na načítanie kódov na liekových krabičkách.

Čítať celú odpoveď
Ak budem mať službu BL online, znamená to, že Dôvera bude mať prístup do môjho počítača a mojich dát?

V žiadnom prípade, na to nemá nárok a to sa ani nestane, pretože Váš počítač je v zabezpečenej sieti. Čo sa týka dát o vydaných liekoch, systém Dôvery dostáva z vášho softvéru len tie údaje, ktoré Dôvere už teraz zasielate v rámci zúčtovania, nič navyše. 

Čítať celú odpoveď
Som lekárnik a neviem čítačkou prečítať čiarový kód. Čo mám robiť? Ako si načítam preskripčný záznam?

Ak je čiarový kód vytlačený, ale nedá sa prečítať čítačkou, opíšte zvýraznené číslice pod čiarovým kódom. Automaticky sa vám tak natiahne preskripčný záznam do softvéru.

Čítať celú odpoveď
Ak lekáreň, ktorá s nami podpísala zmluvu , prijala RP s čiarovým kódom, na RP sú 2 balenia nejakého lieku, nakoľko má lekáreň

Výpis sa správa ako nový recept, teda obsahuje nový čiarový kód.

Čítať celú odpoveď
Čo ak službu nebudem využívať? Môžem lieky vydávať aj po starom?

Áno, môžete vydávať po starom lieky na recepte s čiarovým kódom aj bez neho. Nič sa pre vás nezmení. Akurát nebudete mať prístup k viacerým užitočným funkcionalitám a výhodám služby Bezpečné lieky.

Čítať celú odpoveď
Ako sa zmení práca lekárnikov?

V lekárňach nebude potrebné manuálne nahrávanie údajov z receptu do lekárnického softvéru, pretože tieto údaje sa načítajú automaticky po  zosnímaní čiarového kódu na recepte čítačkou alebo napísaní číslice pod čiarovým kódom do softvéru.

Čítať celú odpoveď
Som lekárnik, nemám službu BL online, ale prišiel mi pacient s receptom a na ňom je čiarový kód. Čo mám urobiť?

 Najlepšie by bolo, ak by ste službu mali aj vy. Pokiaľ to nie je možné, spracujte recept tak ako doteraz, teda čiarový kód si nevšímajte. Ak ste s Dôverou podpísali dodatok k zmluve od 1.10.2014, údaje z dispenzačného záznamu nám zašlite čo najskôr po výdaji lieku.

Čítať celú odpoveď
Ja už modul interakcií aj výhodných liekov mám vo svojom softvéri. Prečo by som mal zrazu používať ten váš?

Pretože služba BL online vám sprístupní všetky predpísané a vybrané lieky pacienta, nielen tie, ktoré ste predpísali vy, resp. vaši kolegovia, ak napríklad pracujete u jedného zamestnávateľa a zdieľate rovnaký informačný systém.

Čítať celú odpoveď
Mám ihličkovú tlačiareň. Bude sa mi dať vytlačiť recept s čiarovým kódom?

 S veľkou pravdepodobnosťou nie. Ale lekárni pomôže aj to, že pod nečitateľným kódom bude číslo, ktoré identifikuje váš preskripčný záznam.

Čítať celú odpoveď
Ako sa zmení práca lekárov?

Lekárom nemá jeho nasadením pribudnúť žiadna ďalšia práca, zmena zaužívaných postupov ani klikanie v softvéri. Naopak, jeho práca sa zrýchli. Lekár uvidí všetky relevantné informácie v jednom informačnom systéme, ktorý dlhodobo používa.

Čítať celú odpoveď
Ako mám vypísať recept, ak som lekár, mám vašu službu, ale nefunguje mi tlačiareň?

Napíšte rukou jeden liek na jeden recept a dopíšte na recept kód, ktorý sa vám zobrazí vo vašom softvéri.

Čítať celú odpoveď
Som lekár, mám vašu službu. Uvidím aj predpísané, no ešte nevybrané lieky môjho pacienta?

Je technicky možné, aby ste si vedeli vo svojom softvéri jednoducho vyhľadať aj predpísané, ale ešte nevydané lieky pacienta. Je to ale na každom dodávateľovi softvéru, či túto funkcionalitu zapracuje.

Čítať celú odpoveď
Akým spôsobom budú údaje o predpísaných a vydaných liekoch zo softvéru lekára/lekárnika odchádzať?

Softvér lekára odošle preskripčný záznam ihneď po predpise lieku v ambulancii na zabezpečené úložisko. Údaje nebudú odchádzať dávkovo, ale jednotlivo on-line po predpise receptu zašifrované prostredníctvom webových služieb.

Čítať celú odpoveď
Ak budú lekári/lekárnici vaše elektronické služby využívať, čo im za to zaplatíte? Zvýšite im platby?

Tí PZS, ktorí budú službu využívať a podpísali dodatok k zmluve o poskytovaní ZS k 1.10.2014, majú možnosť získať dodatkovú kapitáciu/vyššiu cenu bodu.

Čítať celú odpoveď
Nechcem zasielať preskripčné/dispenzačné záznamy, ale mám záujem o iné funkcionality služby (napr. overenia v aktuálnych regist

Nedá sa to, nie je to technicky možné. Ak nezasielate preskripčné či dispenzačné záznamy, nemôžete využívať ani ostatné funkcionality služby Bezpečné lieky online (napr. overovanie dát o poistencoch a PZS v aktuálnych registroch Dôvery, lieky a liekové interakcie pacienta).
Samozrejme, stále máte možnosť využívať služby Elektronickej pobočky, kde sú dostupné Bezpečné lieky, overenie pacientov a ďalšie užitočné funkcionality.

Čítať celú odpoveď
Ako sa Dôvera postaví k tým, ktorí dispenzačné záznamy zasielať nebudú?

Finančný postih ako sankciu Dôvera nebude dávať.

Čítať celú odpoveď
Nechcem podpísať dodatok kvôli službe BL online.

Je to samozrejme vaše rozhodnutie. Dovolíme si vás však informovať, že v takom prípade prichádzate o:

Čítať celú odpoveď
Čo keď dodatok podpíšem, ale službu využívať nechcem? Alebo si to časom rozmyslím? Ako sa to dá stornovať?

Kontaktujte nás kvôli vypovedaniu dodatku k zmluve o poskytovaní ZS v časti týkajúcej sa zasielania preskripčných a dispenzačných záznamov.

Čítať celú odpoveď
Aké povinnosti mi vyplývajú z toho, že budem mať službu vo svojom počítači?

Hlavnou zodpovednosťou zostáva dodržiavanie platnej legislatívy pri poskytovaní zdravotnej/lekárenskej starostlivosti, dodržiavanie platných zmlúv s Dôverou a dodávateľom softvéru a maximálna ochrana citlivých a osobných dát pacientov, ktoré vo svojom softvéri máte a s ktorými pracujete.

Čítať celú odpoveď
Musím službu využívať, resp. musím zasielať preskripčné a dispenzačné záznamy, ak nemám záujem?

Využívanie služby, resp. zasielanie preskripčných a dispenzačných záznamov je výsledkom dohody medzi Dôverou a poskytovateľom. Nebudeme sankcionovať lekárov ani lekárnikov, ak nebudú chcieť službu využívať.

Čítať celú odpoveď
Prvá online služba v slovenskom zdravotníctve

Začiatkom októbra 2014 sme spustili novú službu Bezpečné lieky online. Ide o prvú online službu v slovenskom zdravotníctve, ktorá spája poskytovateľa zdravotnej starostlivosti, pacienta a zdravotnú poisťovňu. Prenos informácií prebieha prakticky okamžite, bezpečným spôsobom a v príslušnom rozsahu pre adresáta (lekár vidí aj detaily potrebné pre liečbu).

Čítať celú odpoveď
Bežali sme s vami v Košiciach

Viac ako 10-tisíc bežcov, korčuliarov a hendikepovaných športovcov sa postavilo počas prvej októbrovej nedele na štart najstaršieho európskeho maratónu v Košiciach a Dôvera bola pri tom. Bolo to už štvrté veľké bežecké podujatie, ktoré sme podporili v tomto roku pre vás a vaše zdravie. A určite nebolo posledné.

Čítať celú odpoveď
Čo treba vedieť o ebole

Strašiak ebola sa po prvý raz dostal až do Európy. Rozhodujúce je v kritických chvíľach nepanikáriť, byť informovaní a pripravení. Preto vám prinášame základné informácie o víruse a o tom, ako postupovať pri podozrení na ochorenie.

Čítať celú odpoveď
Meníme nemocnice na krajšie a príjemnejšie

Aj keď nemocnica len ťažko môže byť pre pacientov prostredím, kde sa cítia dobre, robíme všetko pre to, aby sme im pobyt čo najviac spríjemnili. Tak deťom, ako aj dospelým.

Čítať celú odpoveď
S liekmi vám pomôžeme

Vedeli ste, že ročne predpíšu našim poistencom až 15 miliónov liekov? Každý jeden lekársky recept evidujeme v informačnom systéme. A vieme vám povedať, či je vaša liečba bezpečná, alebo či ste mohli ušetriť na doplatkoch.

Čítať celú odpoveď
Dlžníkov opäť upozorňujeme na ich povinnosti

V priemere dlhuje na poistnom každý dlžník Dôvery sumu 1 100 eur. Spolu dosiahli ich nezaplatené odvody na verejnom zdravotnom poistení takmer 80 miliónov eur. 

Čítať celú odpoveď
Kritériá na uzatváranie zmlúv

DÔVERA zdravotná poisťovňa zverejňuje kritériá na uzatváranie zmlúv s poskytovateľmi ústavnej zdravotnej starostlivosti a špecializovanej ambulantnej starostlivosti podľa ustanovenia § 7 ods. 4 písm. a) zákona č. 581/2004 Z. z.* o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou.

Čítať celú odpoveď
Počítačový Oskar putuje k nám, získala ho mobilná aplikácia Dôvera

Mobilná aplikácia Dôvera získala prestížne ocenenie od odbornej poroty IT GALA 2014. Na štrnástom ročníku udeľovania cien produktom v oblasti informačných technológií získala cenu IT PROJEKT roka 2014

Čítať celú odpoveď
Môj dodávateľ softvéru s vami zmluvu nepodpísal, ale ja chcem službu využívať. Čo mám robiť?

Požiadajte svojho dodávateľa softvéru, aby nás skontaktoval. Poskytneme mu potrebnú súčinnosť na to, aby aj váš softvér túto službu obsahoval.

Čítať celú odpoveď
Čo máme robiť, keď si softvér vyvíjame interne a chceme mať službu tiež?

Poskytneme vám potrebnú podporu, prosím, kontaktujte nás na Infolinke pre poskytovateľov: 0800 150 155.

Čítať celú odpoveď
Kto mi dá školenie, ako mám službu využívať? Kde nájdem manuál/pomôcku/návod?

Manuál nájdete v Elektronickej pobočke. Základné inštrukcie sme distribuovali poštou spolu s dodatkami k zmluvám.

Čítať celú odpoveď
Splnil som všetky podmienky, aby som mohol službu využívať. Čo konkrétne musím urobiť, aby ste mi ju zapli?

Službu vám sprístupníme v spolupráci s vaším dodávateľom softvéru v priebehu októbra, najneskôr k 1. 11. 2014.

Čítať celú odpoveď
Aj tento rok vás ochránime pred chrípkou. Očkovanie máte zadarmo

Už od septembra sa môžete dať zaočkovať proti chrípke. Ušetrite peniaze a svoje zdravie, Dôvera vám vakcínu preplatí v plnej výške.

Čítať celú odpoveď
Čo mám robiť, ak chcem službu využívať?

Je potrebné mať s nami podpísanú zmluvu 4.0 o elektronickej komunikácii a dodatok k zmluve o poskytovaní lekárenskej starostlivosti k 1.10.2014.

Čítať celú odpoveď
Odkedy je služba k dispozícii?

Službu budeme nasadzovať postupne od začiatku októbra. Kompletne by mala byť nasadená najneskôr 1.11.2014. Konkrétne informácie aj inštrukcie vám poskytne váš dodávateľ softvéru.

Čítať celú odpoveď
Často kladené otázky

Kompletný zoznam vašich najčastejších otázok nájdete v tejto sekcii.

Čítať celú odpoveď
Často kladené otázky

Vaše najčastejšie otázky k službe Bezpečné lieky online.

Čítať celú odpoveď
Často kladené otázky

Kompletný zoznam vašich najčastejších otázok nájdete v tejto sekcii.

Čítať celú odpoveď
Návod na použitie služby

Presný manuál ako postupovať v službe Bezpečné lieky online sme vám poslali v prílohe sprievodného listu, nájdete ho aj vo svojej Elektronickej pobočke.

Čítať celú odpoveď
Návod na použitie služby

Presný manuál ako postupovať v službe Bezpečné lieky online sme vám poslali v prílohe sprievodného listu, nájdete ho aj vo svojej Elektronickej pobočke.

Čítať celú odpoveď
Podmienky používania

Podmienky užívania služby Bezpečné lieky online sú nasledovné:

Čítať celú odpoveď
Podmienky používania

Podmienky užívania služby Bezpečné lieky online sú nasledovné:

Čítať celú odpoveď
Základné informácie o službe

Unikátna elektronická služba Dôvery je užitočnou pomôckou pre lekára aj pacienta.

Čítať celú odpoveď
Základné informácie o službe

Unikátna elektronická služba Dôvery je užitočnou pomôckou pre lekára aj pacienta.

Čítať celú odpoveď
Nemocnica

Zdravotná poisťovňa Dôvera spustila službu Bezpečné lieky zobrazujúcu liekové interakcie vo februári 2013. Jej cieľom je zvýšiť bezpečnosť a kvalitu liečby pacientov prostredníctvom praktickej pomôcky pre lekárov.

Čítať celú odpoveď
Podmienky používania

Podmienky užívania služby Bezpečné lieky online sú predmetom dohody a platnej zmluvy medzi zdravotnou poisťovňou a nemocnicou (zdravotníckym zariadením).

Čítať celú odpoveď
Návod na použitie služby

Presný manuál ako postupovať v službe Bezpečné lieky online sme vám poslali v prílohe sprievodného listu, nájdete ho aj vo svojej Elektronickej pobočke.

Čítať celú odpoveď
Lekár

Zdravotná poisťovňa Dôvera spustila službu Bezpečné lieky zobrazujúcu liekové interakcie vo februári 2013. Jej cieľom je zvýšiť bezpečnosť a kvalitu liečby pacientov prostredníctvom praktickej pomôcky pre lekárov.

Čítať celú odpoveď
Lekárnik

Zdravotná poisťovňa Dôvera spustila službu Bezpečné lieky zobrazujúcu liekové interakcie vo februári 2013. Jej cieľom je zvýšiť bezpečnosť a kvalitu liečby pacientov prostredníctvom praktickej pomôcky pre lekárov.

Čítať celú odpoveď
Základné informácie o službe

Unikátna elektronická služba Dôvery je užitočnou pomôckou pre lekára aj pacienta.

Čítať celú odpoveď
Podporíme vaše zdravie

Od 22. septembra do 26. októbra sa jednotlivci aj organizácie môžu zapojiť do Grantového programu Dôvera, ktorý už po piatykrát vyhlásila naša poisťovňa. Ak potrebujete finančné prostriedky na absolvovanie zdravotného zákroku, terapie alebo na nákup nehradených liekov či pomôcok, zašlite nám svoju žiadosť o grant. Radi podporíme aj projekty zamerané na podporu prevencie.

Čítať celú odpoveď
Rozprávkový les v žiarskej nemocnici

Malí pacienti v nemocnici Svet zdravia v Žiari nad Hronom sa dočkali milého prekvapenia. Vďaka združeniu Osmijanko a zdravotnej poisťovni Dôvera budú môcť tráviť voľné chvíle v úplne novej návštevnej miestnosti.

Čítať celú odpoveď