[MDL::a401-article_cat_view] This service is currently not available. We're trying to fix this problem at the moment and apologize for any inconvenience.
Aktuality 134 odpovedí na otázky

Poistenec 233 odpovedí na otázky

Lekár 79 odpovedí na otázky

Platiteľ 62 odpovedí na otázky

Najčastejšie otázky 337 odpovedí na otázky

O nás 185 odpovedí na otázky
Testy 2 odpovede na otázky

Podporíme vaše zdravie

Od 22. septembra do 26. októbra sa jednotlivci aj organizácie môžu zapojiť do Grantového programu Dôvera, ktorý už po piatykrát vyhlásila naša poisťovňa. Ak potrebujete finančné prostriedky na absolvovanie zdravotného zákroku, terapie alebo na nákup nehradených liekov či pomôcok, zašlite nám svoju žiadosť o grant. Radi podporíme aj projekty zamerané na podporu prevencie.

Čítať celú odpoveď
Zdravotné poisťovne nedostali správne údaje na vykonanie ročného zúčtovania poistného

Na základe prvých reakcií od našich poistencov sme zistili, že dáta o ich príjmoch, na základe ktorých sme im vykonali ročné zúčtovanie poistného, sú chybné. Údaje o príjmoch poistencov nám z Finančnej správy SR sprostredkúva Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou. O situácii sme obe inštitúcie už informovali a požiadali sme ich, aby nám čo najskôr doručili korektné údaje z daňových priznaní.

Čítať celú odpoveď
Jediný festival o zdraví vyrazí na cestu po Slovensku už 5. augusta

Zastavte sa na Festivale zdravia v niektorom z 24 slovenských miest. Čaká na vás zaujímavý program, mnoho dôležitých informácií o zdraví, ale aj zábava a súťaž o „zdravú“ výhru.

Čítať celú odpoveď
Čo je Festival zdravia

Zdravotná poisťovňa Dôvera vyráža na cestu za zdravím po Slovensku. Počas augusta a septembra sa stretneme v 24 mestách na Festivale zdravia. Zastavte sa v našich stánkoch a dozviete sa viac o tom, ako byť zdravý a fit. 

Čítať celú odpoveď
Dôvera s nižším ziskom a s kvalitnejšími službami

Zisk zdravotnej poisťovne Dôvera dosiahol v roku 2014 výšku 2,26 mil. €, na návrh predstavenstva sa celá suma stane súčasťou rezervného fondu.

Čítať celú odpoveď
Vrátime vám doplatky za lieky do výšky 100 eur

Doplatky za lieky vrátime každému z rodiny až do výšky 100 eur. Ak sú mama a otec poistení v Dôvere a takisto aj ich dve deti, môžu od nás dostať späť až 400 eur.

Čítať celú odpoveď
Posielame ročné zúčtovania 2014

Viac ako 62-tisíc poistencov zdravotnej poisťovne Dôvera dostane v najbližších dňoch výsledok ročného zúčtovania poistného za rok 2014.

Čítať celú odpoveď
Ako užívať lieky. Praktické rady

Lieky užívajte, len keď je to nevyhnutné. Ak ich máte viac, môžu sa vzájomne ovplyvňovať, dokonca vylučovať alebo sa môžete predávkovať. Komunikujte preto so svojím lekárom. Na liekoch možno aj bezpečne šetriť.

Čítať celú odpoveď
Limit spoluúčasti

Zákony chránia sociálne najslabších pacientov pred vysokými výdavkami na lieky. Ak zaplatíte viac ako takzvaný limit spoluúčasti, peniaze vám vrátime raz za štvrťrok.

Čítať celú odpoveď
Keď potrebujete zdravotnícku pomôcku

Barly, vozíčky, chodítka a iné pomôcky. Súvisia s liečbou ochorení a máte na ne nárok po splnení zákonných podmienok. Niektoré zo zákona prepláca vaša zdravotná poisťovňa, iné si hradíte čiastočne alebo v plnej výške.

Čítať celú odpoveď
Elektronické recepty

Predpísal vám lekár liekový recept s čiarovým kódom a neviete prečo? Ide o novinku, recept s čiarovým kódom, ktorá uľahčuje prácu zdravotníkom. Niektorým pacientom však môžu vzniknúť dodatočné náklady. Zdravotná poisťovňa Dôvera bude kompenzovať svojim poistencom všetky tieto náklady na recepty aj spätne, odkedy je služba v praxi.

Čítať celú odpoveď
Odvody od januára 2016

Ako každý rok, odvody na verejné zdravotné poistenie sa od januára 2016 znova zmenia. Ich výška sa vypočítava v závislosti od zmeny priemernej mesačnej mzdy v hospodárstve Slovenskej republiky, ktorú každým rokom zisťuje a vyhlasuje Štatistický úrad SR.

Čítať celú odpoveď
5 krokov k vráteniu doplatkov za lieky

Doplatky za lieky vám pošleme priamo na bankový účet, nepotrebujete žiadne bločky. Stačí vám na to pár klikov v Elektronickej pobočke. Ako na to?

Čítať celú odpoveď
Poistenci Dôvery môžu hodnotiť svojho lekára

Spoľahlivé informácie sú základom dobrých rozhodnutí. Ak ide o zdravie, sú priam životne dôležité a v niektorých prípadoch život zachraňujúce. Len tri mesiace od spustenia unikátnej služby pre záchranárov Dôvera prináša ďalšiu praktickú službu. Poistenci Dôvery môžu hodnotiť svojich lekárov a porovnať si výsledky hodnotenia s hodnotením iných pacientov, ktorých liečia rovnakí lekári, priamo v Elektronickej pobočke.

Čítať celú odpoveď
Nemám Elektronickú pobočku a chcem ju využívať. Ako ju získam?

Stačí sa registrovať na tejto stránke. Registrácia má niekoľko krokov:

Čítať celú odpoveď
Vyhrajte bicykel

Máme pre vás jedinečnú a „zdravú“ výhru. Navštívte nás na Festivale zdravia v niektorom zo slovenských miest a zapojte sa do súťaže o 24 kvalitných skladacích bicyklov.

Čítať celú odpoveď
Program festivalu

Na Festivale zdravia na vás čaká atraktívny a „zdravý“ program. Dozviete sa viac o svojom zdravotnom stave, zdravom životnom štýle a ako sa o svoje zdravie správne starať. Na mieste vám poradia odborníci – športoví tréneri, lekári, špecialisti na zdravú stravu a dobrý spánok.

Čítať celú odpoveď
Ako zasielať hromadné oznámenia

V hromadnom oznámení nám najčastejšie hlásite: začiatok alebo ukončenie pracovného pomeru zamestnanca, začiatok alebo ukončenie jeho práceneschopnosti, nástup na materskú dovolenku, začiatok rodičovskej dovolenky.

Čítať celú odpoveď
Ako zasielať mesačné výkazy

Každý zamestnávateľ, ktorý ma aspoň jedného zamestnanca poisteného u nás, nám každý mesiac najneskôr do troch dní odo dňa výplaty zasiela mesačný výkaz. Vyhnúť byrokracii sa dá, ak to urobíte elektronicky.

Čítať celú odpoveď
Idete k lekárovi? Pozrite sa, aké má hodnotenie

Všetci chceme robiť dobré rozhodnutia. Vo všetkom. Aj preto majú overené informácie cenu zlata. Ak ide o zdravie, kvalitné informácie sú nedoceniteľné.

Čítať celú odpoveď
Najzdravší letný festival

V auguste a v septembri nás nehľadajte v kanceláriách, prídeme za vami  možno aj do vášho mesta. Až 24 miest v ôsmich krajoch,  32 dní a viac ako 250 hodín v teréne. Tak by mal vyzerať Festival zdravia, ktorý vás pobaví aj poučí.

Čítať celú odpoveď
Ďakujeme za 20 rokov, ďakujeme darcom

Máme vás radi, vážime si každého jedného poistenca a cítime úctu k tým najvernejším. Máloktorá spoločnosť sa môže pochváliť, že má takmer 200-tisíc klientov verných 20 rokov. Ďakujeme, chystáme malú odmenu. Pre nich, ale aj pre ostatných poistencov pripravujeme súťaž o kúpeľné pobyty vo vybraných kúpeľoch na Slovensku.

Čítať celú odpoveď
Zamrzol mi úsmev na tvári

Dosiahli sme nový rekord. Prekročili sme hranicu 4 miliónov elektronicky vydaných receptov. Skúsenosť s prvou online službou v slovenskom zdravotníctve má už 1,3 milióna našich poistencov a celkove v tejto službe prebehlo viac ako 20 miliónov úkonov.  Všetky tie ohromujúce čísla slúžia jedinému cieľu – pomôcť lekárom aj lekárnikom pri nastavovaní bezpečnejšej a kvalitnejšej liečby pre pacientov. To je dôvod na radosť. Nie na dlho.

Čítať celú odpoveď
Dôvera prekročila hranicu 4 miliónov elektronických receptov

Ako môže zdravotná poisťovňa pomôcť zvýšiť kvalitu a bezpečnosť liečby svojich poistencov? Jedna z odpovedí znie: elektronizáciou, teda rýchlymi a spoľahlivými elektronickými službami. Tie slúžia na výmenu overených zdravotníckych informácií medzi lekárom, lekárnikom, pacientom a zdravotnou poisťovňou. Príkladom je malý „eHealth“, ako niektorí lekári nazývajú službu Bezpečné lieky online od Dôvery. Poskytovatelia očakávajú, že obdobné informácie im prinesie aj štátny eHealth.

Čítať celú odpoveď
To naozaj musím tlačiť viac receptov len kvôli tomu, že súčasťou vášho projektu je filozofia 1 liek na 1 recept?

S jedným liekom na jeden recept počíta aj štátny e-health. My v Dôvere nerobíme nič iné, len mierne predbiehame dobu. Výhody takéhoto riešenia sú jednoznačné z pohľadu jasnej identifikácie preskripčného záznamu.

Čítať celú odpoveď
Čo ak službu nebudem využívať? Môžem lieky vydávať aj po starom?

Áno, môžete vydávať po starom lieky na recepte s čiarovým kódom aj bez neho. Nič sa pre vás nezmení. Akurát nebudete mať prístup k viacerým užitočným funkcionalitám a výhodám služby Bezpečné lieky.

Čítať celú odpoveď
Čo mám robiť, ak mám službu BL online a zabudnem nahrať nejaký recept?

Nič, nahráte ho čo najskôr dodatočne.

Čítať celú odpoveď
Poistencom vrátime doplatky za lieky za takmer 74-tisíc eur

Za 1. kalendárny štvrťrok 2015 vrátime poistencom podľa platného zákona doplatky za lieky, ktoré si vybrali v lekárni. V prípade Dôvery ide o 4070 poistencov a o sumu takmer 74-tisíc eur.

Čítať celú odpoveď
Veselá chirurgia v Bratislave

Keď sa povie nemocnica, väčšina z nás si predstaví starú budovu, strohé steny a nábytok, ktorý pamätá lepšie časy. Najmä v detských pacientoch vyvoláva hospitalizácia a odlúčenie od rodiny v cudzom prostredí strach.

Čítať celú odpoveď
Na základe čoho vlastne môžem ako lekár/lekárnik vyberať v mene Dôvery dlhy od ich pacientov?

Na základe splnomocnenia, ktoré sme zapracovali do dodatkov platných od 1.10.2014, resp. pre nemocnice v dodatkoch od 1.4.2015.

Čítať celú odpoveď
Čo ak príde do lekárne dlžník a nemá na recepte označenie NEODKLADNÁ ZS. Platí ešte prechodné obdobie?

Prechodné obdobie pre konzultáciu lekárnika s lekárom platilo do 31.5.2015.

Lekárnik však môže v takejto situácii využiť aj inštitút tzv. dôležitého lieku, no ten nie je v súčasnej legislatíve považovaný za neodkladnú ZS.

Čítať celú odpoveď
Keď príde do lekárne/ambulancie pacient, tvrdí, že má schválený splátkový kalendár. Ako si to overím?

Poistenec má skutočne schválený splátkový kalendár (a teda aj nárok na úhradu odkladnej ZS) iba vtedy, ak nájdete túto informáciu na našom webe v zozname dlžníkom alebo vám túto informáciu potvrdí váš softvér vďaka službe Bezpečné lieky online.

Čítať celú odpoveď
Keď príde do lekárne/ambulancie pacient, tvrdí, že má schválený splátkový kalendár. Ako si to overím?

Poistenec má skutočne schválený splátkový kalendár (a teda aj nárok na úhradu odkladnej ZS) iba vtedy, ak nájdete túto informáciu na našom webe v zozname dlžníkom alebo vám túto informáciu potvrdí váš softvér vďaka službe Bezpečné lieky online.

Čítať celú odpoveď
Ak budú lekári/lekárnici vaše elektronické služby využívať, čo im za to zaplatíte? Zvýšite im platby?

Tí PZS, ktorí budú službu využívať a podpísali dodatok k zmluve o poskytovaní ZS k 1.10.2014 alebo neskôr, majú možnosť získať dodatkovú kapitáciu/vyššiu cenu bodu.

Čítať celú odpoveď
Vyšetrenie onkomarkerov

Objednávate pre svojich pacientov vyšetrenia onkomarkerov? Ak áno, stiahnite si tento súbor s informáciami, u ktorých odborností akceptujeme ich indikovanie s odporúčanou väzbou na diagnózu. Zoznam indikácií je platný od 1. júna 2015.

Čítať celú odpoveď
Kúpele zadarmo pre držiteľov plakety

Viete, prečo sa za darovanie krvi neplatí? Pretože táto pomoc je nevyčísliteľná. Darovanie krvi je o pomoci jeden druhému, o záchrane života a o pomoci pri liečbe veľakrát cudzích ľudí. Aj keď staršie ročníky si pamätajú na niektoré výhody, ktoré boli mnohonásobným darcom poskytované, postupom času je týchto výhod čoraz menej, riešia sa nesystémovo, rozumej ako-kde.

Čítať celú odpoveď
Ďakujeme darcom krvi

Zdravotná poisťovňa Dôvera sa rozhodla poďakovať a oceniť aspoň niekoľkých mnohonásobných darcov viac než to robí  zvyčajne. Projektu Moja krvná skupina venovala niekoľko poukazov na víkendový kúpeľný pobyt v Kúpeľoch Brusno.

Čítať celú odpoveď
Otváracie hodiny pobočiek počas leta

Od 1. júna do 31. augusta budú otváracie hodiny našich pobočiek upravené. Pred návštevou pobočky si, prosím, preverte jej otváracie hodiny.

Čítať celú odpoveď
Aké povinnosti máte voči zdravotnej poisťovni po ukončení štúdia?

Úspešne ste ukončili strednú alebo vysokú školu? Blahoželáme. Nezabudnite však, že po ukončení štúdia máte, nielen voči vašej zdravotnej poisťovni, niekoľko povinností.

Čítať celú odpoveď
Chcem sa poistiť

Poistiť sa v Dôvere môžete aj bez toho, aby ste niekam chodili. Vyberte si nižšie, aký spôsob vám najviac vyhovuje. Ako náš poistenec získate prístup ku všetkému, čo vám garantuje zákon, plus k nadštandardnej starostlivosti a rôznym výhodám.

Čítať celú odpoveď
Penta Investments, s.r.o. sa stane jediným akcionárom Dôvery

Investičná skupina Penta Investments, s.r.o. sa prostredníctvom svojej holandskej spoločnosti HICEE  stane jediným, teda 100%-ným akcionárom zdravotnej poisťovne Dôvera.

Čítať celú odpoveď
Penta Investments sa stane jediným, teda 100%-ným akcionárom Dôvery

Náš akcionár Penta Investments s.r.o. nás informoval o zásadnej zmene vo vlastníckej štruktúre poisťovne. Skutočnosť, že Penta sa stane jediným, teda 100% akcionárom Dôvery vnímame ako potvrdenie jej dlhodobých investícií do zdravotníctva a signál pre ďalší rozvoj poisťovne v prospech našich klientov.

Čítať celú odpoveď
Pravidelná platba poistného – rýchlo a spoľahlivo

Poistenci zdravotnej poisťovne Dôvera majú nový nástroj na platenie zdravotného poistenia. Novinka s názvom KomfortPlatba prináša pohodlné a spoľahlivé platenie preddavkov, dlžného poistného, splátok splátkového kalendára či ročného zúčtovania.  Poistenci sa nemusia trápiť termínom ani výškou úhrady preddavkov, všetko potrebné zariadi na základe ich súhlasu priamo Dôvera.

Čítať celú odpoveď
Som dlžník, som ale ochotný si za starostlivosť zaplatiť. Lekár mi ju však odmieta poskytnúť.

Váš lekár nepostupoval správne. Poistenec, ktorý je zverejnený v zozname dlžníkov, stráca nárok len na úhradu inej ako neodkladnej zdravotnej starostlivosti. V žiadnom prípade nestráca nárok na poskytnutie zdravotnej starostlivosti a služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, nakoľko ten je zákonom garantovaný každému bez rozdielu (§ 11 ods. 2 zákona č. 576/2004 Z.z.).

Potvrdenie o absolvovaní preventívnej prehliadky je možné považovať za výpis zo zdravotnej dokumentácie v zmysle ust. § 24 ods. 4 zákona č. 576/2004 Z.z. a teda službu súvisiacu s poskytovaním zdravotnej starostlivosti. V prípade, ak mu ho lekár odmietol poskytnúť, došlo k porušeniu práv pacienta.

Čítať celú odpoveď
Prišla mi od vás správa, že mi lekár predpísal liek. Ja som však u neho nebol, resp. žiaden liek mi nepredpísal.

Môžete podať reklamáciu (telefonicky, emailom, osobne na pobočke, poštou), v ktorej uvediete čo presne reklamujete. My to preveríme.

Čítať celú odpoveď
Nikomu som nedal súhlas, aby takto zasielal údaje o mojich liekoch!

Nemusíte sa obávať, sprístupňujeme vaše dáta len v súlade s platnou legislatívou a pri maximálnej ochrane ich bezpečnosti. Keďže to zákony nedovoľujú, informácie o vašich liekoch, lekároch ani diagnózach nemajú k dispozícii lekárnici, majú ich len lekári.

Elektronickú zdravotnú kartu môže vidieť automaticky len váš všeobecný lekár, má na to právo zo zákona. Špecialista ju môže vidieť, len ak mu dáte SMS kód, ktorý vám na základe žiadosti lekára pošleme na váš mobil. 

Čítať celú odpoveď
Uvidím vo svojej Elektronickej pobočke len vydané alebo aj predpísané, ale ešte nevydané lieky?

Zatiaľ len vydané, rozšírenie zobrazovania aj o predpísané, ale nevydané lieky pripravujeme na rok 2015.

Čítať celú odpoveď
Drahých liekov sme nakupovali viac

Napriek tomu, že priemerná cena liekov obstarávaných pri centrálnom nákupe medziročne klesla o viac ako 8 percent, celkovo sme pri centrálnom nákupe zaznamenali nárast nákladov o viac ako 6 miliónov eur, čo je vyše 18 percent. Vyplýva to z našich údajov za roky 2013 a 2014.

Čítať celú odpoveď
Dlžníci začali byť zodpovednejší

Za posledné dva mesiace sme zaznamenali nárast poistencov, ktorí prejavili záujem vyrovnať svoje dlhy na zdravotnom poistení prostredníctvom splátkového kalendára. V marci a apríli sa počet žiadostí o vyrovnanie dlhu v splátkach vyšvihol na približne 1 200, zatiaľ čo ešte vo februári ich bolo len okolo 700.

Čítať celú odpoveď
Neoznámenie zmeny adresy môže vyjsť draho

Neinformovanie zdravotnej poisťovne o zmene adresy trvalého pobytu či miesta podnikania môže vyjsť draho. A to najmä po vykonaní ročného zúčtovania poistného v prípade, ak zdravotná poisťovňa zašle platiteľovi poistného ročné zúčtovanie, ktorého výsledkom je nedoplatok, na neaktuálnu adresu a poistenec si ho neprevezme. Nezabúdajme, že všetci máme povinnosť tieto dôležité zmeny oznámiť úradom vrátane zdravotnej poisťovne.

Čítať celú odpoveď
Uľahčili sme platenie poistného

Naši poistenci (SZČO) už nemusia každý mesiac chodiť do kamennej pobočky poisťovnea zisťovať, aké zdravotné odvody majú platiť. Nepotrebujú chodiť ani na poštu a platiť vysoké poplatky za prevody pri podaní poštovej poukážky, prípadne do banky alebo vo svojom internet bankingu zadávať prevodné príkazy. Čas a peniaze im ušetrí nová služba KomfotPlatba.

Čítať celú odpoveď
Ktoré softvérové spoločnosti službu zapracujú do svojho softvéru? Je medzi nimi aj môj dodávateľ?

Na spolupráci sme sa dohodli so všetkými relevantnými firmami. Spolupracujeme s Capitol Internet Publishing (Praha), CompuGoup Medical Slovensko (Bratislava), Datalan (Bratislava), Datasoft (Bardejov), ICZ Slovakia (Trenčín), LCS Electronics (Košice), Medicom (Púchov), NRSYS (Nitra), Pehacom (Stropkov), PharmaServis (Nové Zámky), Počítače a programovanie (Žilina), Prosoft (Košice), Stapro (Košice), Softprogres (Piešťany), VYPTECH (Bardejov).

Čítať celú odpoveď
Mám od Dôvery odsúhlasený splátkový kalendár, dodržiavam ho. Som považovaný za dlžníka?

Áno. Napriek tomu, že sme vám odsúhlasili splátkový kalendár a vy ho dodržiavate, podľa zákona ste stále dlžníkom na verejnom zdravotnom poistení, pretože ste celú sumu neuhradili. Splátkový kalendár vás chráni pred exekúciou.

Čítať celú odpoveď
Čo ak sa ukáže, že ste ma viedli v zozname dlžníkov a mne vznikne škoda (finančná)?

Ak sa ukáže, že vedenie poistenca v zozname dlžníkov bolo nesprávne, sme zodpovední za škodu, ktorú spôsobíme neprávnym zaradením dlžníka do zoznamu.

Čítať celú odpoveď
V lekárni ma informovali, že som dlžník. Liek som potreboval,tak som zaplatil a dlh uhradil doma. Vrátite mi peniaze?

Bohužiaľ, nie je to možné. Ak ste dlh neuhradili pri výbere lieku, nie je možné dodatočne žiadať o preplatenie tejto platby za liek.

Čítať celú odpoveď
Musel som si liek na recepte zaplatiť v plnej sume, pretože som vraj dlžník a Dôvera za mňa lieky neplatí. Ako je to možné?

Nie je to protizákonné. Dlžník má nárok len na úhradu neodkladnej zdravotnej starostlivosti (§ 9 zákona č. 580/2004 Z. z.), a to nielen dlžník Dôvery, ale ktorejkoľvek inej zdravotnej poisťovne.

Čítať celú odpoveď
Musím službu využívať, resp. musím zasielať preskripčné a dispenzačné záznamy, ak nemám záujem?

Využívanie služby, resp. zasielanie preskripčných a dispenzačných záznamov je výsledkom dohody medzi Dôverou a poskytovateľom. Nebudeme sankcionovať lekárov ani lekárnikov, ak nebudú chcieť službu využívať.

Čítať celú odpoveď
Bol som u lekára a ten ma informoval, že som dlžník. Ešte som si nebol liek vybrať v lekárni. Čo mám teraz robiť?

Dlžník má právo na úhradu len neodkladnej zdravotnej starostlivosti. Odporúčame vám dlh najprv uhradiť a až potom ísť do lekárne po liek. Dlh môžete uhradiť v Elektronickej pobočke (dá sa platiť aj kartou a v reálnom čase je platba spracovaná), bankovým prevodom (spracovanie platby trvá do 5 dní) alebo ak vám to umožnia v lekárni, prípadne v ambulancii, tak priamo u nich. Tam sa platba spracuje okamžite, takže vám liek preplatíme, ako keby ste neboli dlžník.

Čítať celú odpoveď
Ako často údaje o dlžníkoch aktualizujete? Dá sa na váš zoznam spoľahnúť?

Ako jediná zdravotná poisťovňa aktualizujeme zoznam dlžníkov každý deň, niektoré úpravy robíme aj v priebehu dňa. Ak si svoj dlh vyrovnáte priamo v lekárni, nemocnici alebo ambulancii, zo zoznamu dlžníkov vás vyradíme okamžite.

Čítať celú odpoveď
Odkiaľ má lekáreň informáciu o tom, že som dlžník?

Lekáreň má aktuálne informácie od nás, naše softvéry sú prepojené a vymieňajú si aktuálne informácie o poistencoch Dôvery. Fakt, že ste dlžníkom, si môžete overiť aj vy na webstránke www.dovera.sk.

Čítať celú odpoveď
Musím si platiť aj za vyšetrenie u lekára, ak som dlžník?

Áno, podľa zákona nemáte nárok na preplatenie inej ako neodkladnej zdravotnej starostlivosti u každého poskytovateľa – v ambulancii, lekárni, nemocnici, v kúpeľoch.

Čítať celú odpoveď
Môže ma lekár/nemocnica/lekáreň odmietnuť ošetriť/vydať liek, ak som dlžník?

Nie, ale ak nejde o neodkladnú zdravotnú starostlivosť, majú právo si od vás za to pýtať úhradu, pretože podľa zákona nemáte na preplatenie takejto starostlivosti od zdravotných poisťovní nárok.

Čítať celú odpoveď
Som dlžník. Aké mám možnosti, ak chcem mať zdravotnú starostlivosť preplatenú?

Vyrovnajte si svoj dlh. Dlh môžete uhradiť v Elektronickej pobočke (dá sa platiť aj kartou a v reálnom čase je platba spracovaná), bankovým prevodom (spracovanie platby trvá do 5 dní) alebo ak to umožnia v lekárni, prípadne v ambulancii, tak priamo u nich. Tam sa platba spracuje okamžite.

Čítať celú odpoveď
Aké lieky mi môžu byť preplatené, ak som dlžník?

Zo zákona máte nárok len na úhradu liekov, ktoré boli predpísané lekárom ako neodkladná zdravotná starostlivosť. Rovnako platí, že za vás môžeme uhradiť pobyt v nemocnici len v prípade, ak ste akútnym pacientom. O akútnosti zdravotného stavu rozhoduje ošetrujúci lekár.

Čítať celú odpoveď
Čo mám robiť, ak mám službu BL online a zabudnem nahrať nejaký recept?

Nič, nahráte ho čo najskôr dodatočne.

Čítať celú odpoveď
Som lekárnik, službu BL online mám, ale prišiel mi pacient s receptom bez čiarového kódu. Čo mám robiť?

Recept spracujte tak ako doteraz a údaje z dispenzačného záznamu nám zašlite čo najskôr po výdaji lieku. Konkrétne inštrukcie Vám vie dať váš dodávateľ lekárenského informačného systému.

Čítať celú odpoveď
Stáva sa, že lieky prídu do lekárne vybrať rodinní príslušníci pacienta. Môžu za neho podpísať súhlas a zaplatiť?

Nie. Súhlas môže podpísať iba osoba, ktorej sa osobné údaje týkajú. Nikto iný, aj keby ste overili jeho totožnosť. Ak napríklad príde za matku vybrať lieky do lekárne jej dcéra, nemá nárok vedieť viac, ako to, čo je zverejnené na webe Dôvery, pretože to sú verejne známe informácie. A preto ani nemôže uhradiť jej dlh.

Čítať celú odpoveď
Som lekárnik a neviem čítačkou prečítať čiarový kód. Čo mám robiť? Ako si načítam preskripčný záznam?

Ak je čiarový kód vytlačený, ale nedá sa prečítať čítačkou, opíšte zvýraznených 11 číslic pod čiarovým kódom. Automaticky sa vám tak natiahne preskripčný záznam do softvéru. Možno je problém v nastavení vašej čítačky. Ak si s tým neviete poradiť sami, pomôcť by vám mohla vaša softvérová firma, skúste ju kontaktovať.

Čítať celú odpoveď
Mám v lekárni overovať totožnosť pacienta – dlžníka?

Na overovaní totožnosti pacienta v lekárni sa nič nemení. Osoba oprávnená vydávať lieky je naďalej povinná overiť totožnosť osoby iba v prípade, ak vydáva humánny liek s obsahom omamnej a psychotropnej látky II. skupiny (§ 120 ods. 9 Zákona o lieku).

Čítať celú odpoveď
Môže údaje o liekoch, ich interakciách a elektronickú zdravotnú kartu vidieť aj lekárnik?

Nie. Tú časť služby Bezpečné lieky online, ktorá sprístupňuje lieky, liekové interakcie pacienta a jeho elektronickú zdravotnú kartu, majú zo zákona k dispozícii len lekári na účely poskytovania zdravotnej starostlivosti. Lekárnici ju nemajú, pretože to neumožňuje platná legislatíva (lekárnik má právo vedieť bez písomného súhlasu pacienta len o jeho liekoch, lekároch a diagnózach, ktoré sa nachádzajú na recepte, ktorý pacient predkladá v lekárni pri výbere lieku).

Čítať celú odpoveď
Čo ak do lekárne príde pacient - dlžník vybrať si liek, ktorý lekár neoznačil ako akútny?

Postupujte tak ako doteraz. Aj v súčasnosti je takáto situácia riešiteľná podľa platnej legislatívy (paragraf 120 Zákona o liekoch 362/2011) možnosťou lekárnika vydať tzv. dôležitý liek. Ten však legislatíva nepovažuje za neodkladnú starostlivosť.

Čítať celú odpoveď
Aké povinnosti mi vyplývajú z toho, že budem mať službu vo svojom počítači?

Hlavnou zodpovednosťou zostáva dodržiavanie platnej legislatívy pri poskytovaní zdravotnej/lekárenskej starostlivosti, dodržiavanie platných zmlúv s Dôverou a dodávateľom softvéru a maximálna ochrana citlivých a osobných dát pacientov, ktoré vo svojom softvéri máte a s ktorými pracujete.

Čítať celú odpoveď
Nechcem podpísať dodatok kvôli službe BL online.

Je to samozrejme vaše rozhodnutie. Dovolíme si vás však informovať, že v takom prípade prichádzate o:

Čítať celú odpoveď
Čo máme robiť, keď si softvér vyvíjame interne a chceme mať službu tiež?

Poskytneme vám potrebnú podporu, prosím, kontaktujte nás na Infolinke pre poskytovateľov: 0800 150 155.

Čítať celú odpoveď
Ak budem mať službu BL online, znamená to, že Dôvera bude mať prístup do môjho počítača a mojich dát?

V žiadnom prípade, na to nemá nárok a to sa ani nestane, pretože Váš počítač je v zabezpečenej sieti. Čo sa týka dát o vydaných liekoch, systém Dôvery dostáva z vášho softvéru len tie údaje, ktoré Dôvere už teraz zasielate v rámci zúčtovania, nič navyše.

Čítať celú odpoveď
Splnil som všetky podmienky, aby som mohol službu využívať. Čo konkrétne musím urobiť, aby ste mi ju zapli?

Návod, ako si službu zapnúť, by ste mali mať vo svojom softvéri, resp. v informáciách, ktoré Vám zasielala Vaša softvérová firma. Ak ich nemáte alebo im nerozumiete, kontaktujte svoju softvérovú firmu, pomôže Vám si službu aktivovať.

Čítať celú odpoveď
U lekára pacient odmietne dlh riešiť, ten vyznačí na recepte „hradí pacient“, ale v lekárni si dlh uhradí. Preplatíte to?

Lekár by nemal v takýchto prípadoch označovať na recept „hradí pacient“, práve preto, že v čase výdaja lieku to už nemusí byť pravda. Z pohľadu overenia pacienta je relevantné overenie v čase výdaja lieku – to má prednosť pred overením v čase predpisu lieku. Ak lekárnik bude mať pacienta, ktorý nie je dlžník, ale na recepte má napísané „hradí pacient“, najlepšie je kontaktovať predpisujúceho lekára a overiť si, z akého dôvodu má lieky platiť pacient.

Čítať celú odpoveď
Ak budem mať službu BL online, znamená to, že Dôvera bude mať prístup do môjho počítača a mojich dát?

V žiadnom prípade, na to nemá nárok a to sa ani nestane, pretože Váš počítač je v zabezpečenej sieti. Čo sa týka dát o vydaných liekoch, systém Dôvery dostáva z vášho softvéru len tie údaje, ktoré Dôvere už teraz zasielate v rámci zúčtovania, nič navyše.

Čítať celú odpoveď
To naozaj musím tlačiť viac receptov len kvôli tomu, že súčasťou vášho projektu je filozofia 1 liek na 1 recept?

S jedným liekom na jeden recept počíta aj štátny e-health. My v Dôvere nerobíme nič iné, len mierne predbiehame dobu. Výhody takéhoto riešenia sú jednoznačné z pohľadu jasnej identifikácie preskripčného záznamu.

Čítať celú odpoveď
Ak je PZS zapojený v projekte (má softvér podporujúci BL online) musí ho používať aj zastupujúci lekár?

Toto je interná záležitosť každého poskytovateľa zdravotnej starostlivosti. 

Čítať celú odpoveď
Na základe čoho vlastne môžem ako lekár/lekárnik vyberať v mene Dôvery dlhy od ich pacientov?

Na základe splnomocnenia, ktoré sme zapracovali do dodatkov platných od 1.10.2014, resp. pre nemocnice v dodatkoch od 1.4.2015.

Čítať celú odpoveď
Aká bude platnosť receptov s čiarovým kódom?

Platnosť receptov je stanovená legislatívou a na tom sa nič nemení. Dostupnosť preskripčných záznamov v softvéri lekárnikov nastavíme citlivo tak, aby nevznikali praktické problémy pri vydávaní liekov.

Čítať celú odpoveď
Akú čítačku treba na zosnímanie čiarového kódu?

Je to jednoduchý jednorozmerný čiarový kód, ktorý prečíta čítačka, ktorá sa bežne používa na načítanie kódov na liekových krabičkách.

Čítať celú odpoveď
Čo ak službu nebudem využívať? Môžem lieky vydávať aj po starom?

Áno, môžete vydávať po starom lieky na recepte s čiarovým kódom aj bez neho. Nič sa pre vás nezmení. Akurát nebudete mať prístup k viacerým užitočným funkcionalitám a výhodám služby Bezpečné lieky.

Čítať celú odpoveď
Som lekárnik, nemám službu BL online, ale prišiel mi pacient s receptom a na ňom je čiarový kód. Čo mám urobiť?

 Najlepšie by bolo, ak by ste službu mali aj vy. Pokiaľ to nie je možné, spracujte recept tak ako doteraz, teda čiarový kód si nevšímajte. Ak ste s Dôverou podpísali dodatok k zmluve od 1.10.2014, údaje z dispenzačného záznamu nám zašlite čo najskôr po výdaji lieku.

Čítať celú odpoveď
Je služba a jej zapracovanie do môjho softvéru zadarmo alebo musím niekomu niečo platiť?

Ak je váš dodávateľ softvéru medzi partnermi Dôvery, máte na sprístupnenie novej verzie softvéru aj so službou Bezpečné lieky online až do konca roku 2015 zľavu 100 %.
Vyššie uvedené sa netýka softvérových firiem, ktoré s nami zmluvu o spolupráci nepodpísali, resp. malých firiem, ktoré sme na spoluprácu v projekte neoslovili. 
 

Čítať celú odpoveď
Ak budú lekári/lekárnici vaše elektronické služby využívať, čo im za to zaplatíte? Zvýšite im platby?

Tí PZS, ktorí budú službu využívať a podpísali dodatok k zmluve o poskytovaní ZS k 1.10.2014 alebo neskôr, majú možnosť získať dodatkovú kapitáciu/vyššiu cenu bodu.

Čítať celú odpoveď
Nechcem podpísať dodatok kvôli službe BL online.

Je to samozrejme vaše rozhodnutie. Dovolíme si vás však informovať, že v takom prípade prichádzate o:

Čítať celú odpoveď
Čo máme robiť, keď si softvér vyvíjame interne a chceme mať službu tiež?

Poskytneme vám potrebnú podporu, prosím, kontaktujte nás na Infolinke pre poskytovateľov: 0800 150 155.

Čítať celú odpoveď
Kto mi dá školenie, ako mám službu využívať? Kde nájdem manuál/pomôcku/návod?

Nápoveda bude súčasťou vášho softvéru, základné inštrukcie distribuovala Dôvera poštou spolu s dodatkami k zmluvám. Informácie sú aj na webe Dôvery na tejto stránke.

Čítať celú odpoveď
Splnil som všetky podmienky, aby som mohol službu využívať. Čo konkrétne musím urobiť, aby ste mi ju zapli?

Návod, ako si službu zapnúť, by ste mali mať vo svojom softvéri, resp. v informáciách, ktoré Vám zasielala Vaša softvérová firma. Ak ich nemáte alebo im nerozumiete, kontaktujte svoju softvérovú firmu, pomôže Vám si službu aktivovať.

Čítať celú odpoveď
Sme nemocnica. Aj my musíme vyberať dlhy od pacientov?

Ak ste s nami podpísali dodatok od 1.4.2015, máte možnosť (nie povinnosť), vybrať od dlžníkov dlžnú sumu. Je to čisto na vašom rozhodnutí.

Čítať celú odpoveď
Aké povinnosti mi vyplývajú z toho, že budem mať službu vo svojom počítači?

Hlavnou zodpovednosťou zostáva dodržiavanie platnej legislatívy pri poskytovaní zdravotnej/lekárenskej starostlivosti, dodržiavanie platných zmlúv s Dôverou a dodávateľom softvéru a maximálna ochrana citlivých a osobných dát pacientov, ktoré vo svojom softvéri máte a s ktorými pracujete.

Čítať celú odpoveď
Musím službu využívať, resp. musím zasielať preskripčné a dispenzačné záznamy, ak nemám záujem?

Využívanie služby, resp. zasielanie preskripčných a dispenzačných záznamov je výsledkom dohody medzi Dôverou a poskytovateľom. Nebudeme sankcionovať lekárov ani lekárnikov, ak nebudú chcieť službu využívať.

Čítať celú odpoveď
Kedy môžem prvýkrát čerpať výhodu pre moje dieťa?

Pre deti do dvoch rokov veku:

Prvýkrát sa aktivovala elektronická žiadosť o preplatenie koncom júla 2013. od tohto obdobia ju môžete poslať kedykoľvek, keď suma doplatkov dosiahne aspoň tri eurá.

Pre deti do osemnástich rokov veku:

Prvýkrát sa aktivovala elektronická žiadosť o preplatenie 14. júla 2014. Od tohto obdobia ju môžete poslať kedykoľvek, keď suma doplatkov dosiahne aspoň tri eurá.

Čítať celú odpoveď
Nevidím svoje dieťa v Elektronickej pobočke? Ako si ho pridám?

Svoje dieťa by ste mali vidieť na hlavnej stránke vo svojej Elektronickej pobočke ako "Moje deti". Ak ho tam nevidíte, môžete si ho pridať cez Pridať dieťa. Vyplňte registračný formulár a uveďte termín, kedy vás môže kontaktovať Zákaznícka linka Dôvery pre overenie vašej totožnosti v prípade neúspešného pridania dieťaťa.

Čítať celú odpoveď
Každý môže mať svojho trénera. V mobile či v hodinkách

Ak beháte len tak, pre dobrý pocit, tento článok môže byť pre vás zbytočný. Ale ak sa chcete v behaní posúvať ďalej a zlepšovať svoje výsledky, v nasledujúcich riadkoch nájdete zopár tipov, ako vám k lepším výsledkom pomôžu technické výdobytky.

Čítať celú odpoveď
Čo mám robiť, ak chcem službu využívať?

Je potrebné mať s Dôverou podpísanú zmluvu 4.0 o elektronickej komunikácii a dodatok k zmluve o poskytovaní lekárenskej/zdravotnej starostlivosti k 1.10.2014 (v prípade nemocníc dodatok k 1.7.2014).

Čítať celú odpoveď
Usmernenie k predpisovaniu zdravotníckych pomôcok pre inkontinenciu moču

Tu nájdete Usmernenie k predpisovaniu zdravotníckych pomôcok pre inkontinenciu moču platné od 1. júna 2015.

Čítať celú odpoveď
Dôvera je partnerom Behu pre život

Jar bude patriť už ôsmemu ročníku populárneho Tesco Behu pre život. Dôvera má pre všetkých účastníkov pripravený zdravotný program. Navštívte náš stánok a dozviete sa viac o svojom zdraví.

Čítať celú odpoveď
Späť