Je lepšie bežať, ako ležať

Myslíme si, že dobrých informácií o behu nie je nikdy dosť. Preto sa aj Dôvera pridáva k tým, ktorí vám chcú poradiť, ako sa správne starať o svoje športové zdravie.

Prečo by sme sa mali spájať s touto obľúbenou a najprirodzenejšou športovou aktivitou? Chceme podporiť všetkých, ktorí majú  pozitívny prístup k životu, cenia a chránia si to najcennejšie - vlastné zdravie. Je aj našim cieľom podporovať starostlivosť o zdravie vlastných poistencov.

Veríme, že si na týchto stránkach vyberiete buď zaujímavý newsletter alebo samostatné články o novinkách a odporúčaniach odborníkov zo sveta behu.

Nech sa vám teda dobre číta a vopred ďakujeme za každý ohlas a podnet, ako túto sekciu vylepšiť. Píšte nám na beh@dovera.sk.



Ako na maratón? Povýšte beh na svoju prioritu.

Maratón je čarovná méta pre všetkých začínajúcich bežcov. Každý sa aspoň raz zamyslí nad tým, či by ho zvládol. Podľa známeho odborníka na závislosti MUDr. Ľubomíra Okruhlicu, ktorý je zároveň aj úspešným ultramaratóncom, stačí povýšiť beh na svoju prioritu a ono to pôjde. Ak sa pripravujete na dlhé behy aj vy, určite vám padnú vhod jeho rady, ako na to. Naučte sa prerušiť činnosť, ktorú práve robíte, choďte behať a potom sa vráťte k tomu prvému.  To je kľúč.

Pridané 02. 06. 2014
Dôvera beží pre deti

O tom, že beh a zdravý životný štýl sú najlepšou prevenciou pred civilizačnými chorobami, vám asi naozaj hovoriť netreba.  Ale vedeli ste, že keď zadáte do webového prehliadača slovné spojenie „beh zdravie“, tak vám ponúkne hneď pol milióna odkazov? 

Pridané 21. 05. 2014
Bežať sa dá aj 10 dní nonstop

Pre väčšinu z rekreačných bežcov predstavuje absolútny vrchol bežeckej kariéry odbehnutá desiatka v slušnom čase, u tých zdatnejších polmaratón a u najväčších fanatikov maratón. Nájdu sa však aj takí, ktorí sa na 42. kilometri iba zahrievajú. Ich cieľ je totiž o desiatky až stovky kilometrov ďalej. Niekto im hovorí blázni, oni si vravia ultramaratónci.

Pridané 19. 02. 2014
Behanie v zime? Chce to pevnú vôľu

Ako behať v zimných mesiacoch? Je nevyhnutné pri nízkych teplotách poľaviť v tréningu? Nechajte si poradiť od skúsených atlétov a trénerov Vladimíra Handla, bývalého majstra republiky v skoku do diaľky a dnes trénera viacerých mladých slovenských reprezentantov v tejto disciplíne, a Jakuba Valachoviča, dvojnásobného majstra Slovenska v behu na 3000 metrov cez prekážky.

Pridané 11. 12. 2013
Cukrovkári sa behu nemusia vyhýbať, môžu z nich byť aj maratónci

O tom, že beh má priaznivé účinky na zdravie, už asi naozaj nikto nepochybuje. Potvrdili sa dokonca jeho priaznivé účinky aj pri takej závažnej diagnóze, ako je diabetes mellitus I. typu - pri pravidelnom športovaní klesá riziko jej rozvoja až o polovicu.

Pridané 25. 09. 2013
Bežali sme v Košiciach aj Bratislave

Uplynulý víkend patril všetkým aktívnym ženám, ktoré majú pozitívny vzťah k športu. Na tretí ročník akcie Velvet Run, ktorá sa konala v Sade Janka Kráľa v Bratislave a Lesoparku Anička v Košiciach sa zaregistroval rekordný počet účastníkov. A Dôvera bola samozrejme pri tom.

Pridané 06. 09. 2013
Keď kríza zviaže šnúrky na teniskách

Počiatočné nadšenie vyprchalo, sila a chuť behať sa pomaly vytratili. Čo s tým? Takouto krízou prešiel aspoň raz každý, kto sa rozhodol pravidelne behávať. Príčin môže byť viacero a na každú existuje riešenie. Zopár tipov ponúka aj slovenský šampión v triatlone Richard Varga.

Pridané 26. 07. 2013
Dali sme to! Polmaratón Beh Si Ty 2013

Poslednú júnovú nedeľu vymenilo pohodlie gauča za bežecké preteky v rámci prvého ročníka letného  Run Festu na bratislavskej Železnej Studničke 700 mužov, žien i detí.

Pridané 01. 07. 2013
Ako sa zlepšíte? O štyri mesiace o 5 minút rýchlejší

Dosiahli ste na preteku BEH SI TY 2013 svoj osobný rekord? V novembri na Študentskom behu 2013 môžete byť ešte o niekoľko minút rýchlejší! Poradíme vám, ako využiť takmer päť mesiacov, ktoré ostávajú do tohto preteku, na úspešný tréning.

Pridané 27. 06. 2013
Farebné pásiky vám zocelia svaly

Natiahli ste si pri behu sval alebo podvrtli členok? Nemusíte kvôli tomu hneď vypadnúť  z tréningového kola. Využite tejping – novinku v rehabilitácii, ktorú zviditeľnili najmä pestrofarebne polepení športovci na londýnskej olympiáde.

Pridané 27. 06. 2013