ICR technológia na princípe umelej inteligencie rozpoznáva písané písmo na dokumentoch a prenáša ho do digitálnej podoby.

Odbremeňuje tak zamestnancov Dôvery od ručného spracúvania zhruba 130-tisíc papierových formulárov ročne. Technológiu ICR implementovala ako prvá spomedzi zdravotných poisťovní na Slovensku a celkovo je len jednou z mála spoločností, ktoré doteraz zverili svoje dokumenty tomuto typu umelej inteligencie.

shutterstock_1210864396.jpg

Využívanie OCR na rozpoznávanie tlačeného písma na štruktúrovaných papierových dokumentoch sa nám osvedčilo, preto sme sa rozhodli posunúť na ešte vyššiu technologickú úroveň. ICR nám najskôr pomôže s rukou vypĺňanými prihláškami na verejné zdravotné poistenie, čím čiastočne odbremeníme zhruba 140 našich zamestnancov,“ uviedol Martin Troják, riaditeľ úseku financií a servisných činností zdravotnej poisťovne Dôvera.

ICR rozpozná, aké informácie má z papierového dokumentu vybrať a následne previesť do digitálnej podoby. Keďže ide o umelú inteligenciu, je schopná učiť sa a zdokonaľovať sa v rozpoznávaní znakov. Dôvera od zavedenia ICR očakáva aj zvýšenie kvality dát získaných z dokumentov a rýchlejšiu evidenciu prihlášok. Postupne začne ICR využívať aj pri ostatných rukou vypisovaných dokumentoch.

Ľudský faktor sme však z tohto procesu celkom nevylúčili. V prípade, že sa ICR nepodarí prihlášku spracovať, kontrolu a potvrdenie správnosti údajov z nej zabezpečia naši zamestnanci. Predpokladáme, že takých prípadov bude minimum, doteraz sa úspešnosť systému v prípade OCR pohybuje okolo 90 percent,“  uzatvára Martin Troják.

Príklad prenosu písaného textu do digitálnej podoby vďaka ICR:

rukou_pisany_text.png