Ešte stále sú na Slovensku regióny, v ktorých je zložité dostať sa k niektorým špecialistom. Hoci má zdravotná poisťovňa Dôvera zmluvy s väčšinou lekárov, môže sa stať, že pacient potrebuje takého, ktorý medzi nimi nie je. Často sú to najmä „nedostatkoví“ zubní lekári.

Časť sumy, ktorú zaplatíte za ošetrenie u nezmluvného lekára, vám vrátime. Žiadosť po novom vybavíte „od stola“ - v Elektronickej pobočke. To znamená, že okrem návštevy zubára či iného špecialistu nemusíte nikam chodiť ani telefonovať.

U zubára „bezbolestne“

Zjednodušili sme a zrýchlili prístup poistencov k nezmluvným zubným lekárom. O príspevok už nemusíte žiadať dopredu, nie je potrebné tlačiť žiadne dokumenty, ani zháňať pečiatky.

V Elektronickej pobočke si v časti Príspevok u nezmluvného lekára jednoducho vyhľadáte meno stomatológa, ktorý vás ošetril. Potom stačí do 30 dní od ošetrenia nahrať sken alebo fotografiu dokladu o úhrade a lekárskej správy. Ak ste splnili podmienky, peniaze vám na účet „cinknú“ do 30 dní.

„Je to alternatíva k nášmu najpopulárnejšiemu benefitu Zdravé zuby. Všetkým našim poistencom vraciame časť nákladov, ktoré zaplatili u zubného lekára. A to aj vtedy, ak ich zubný lekár nemá zmluvu s Dôverou. Preplácame im 80 percent z obvyklej ceny za daný výkon,“ vysvetľuje Alena Veruzábová, manažérka odboru metodiky a podpory v Dôvere.

Po odoslaní elektronickej žiadosti sa oplatí sledovať schránku správ v Elektronickej pobočke. Tú má každý klient Dôvery k dispozícii bezplatne na webovej stránke poisťovne. Prostredníctvom schránky správ kontaktujeme klientov aj v prípade potreby doplniť niektoré údaje.

K špecialistovi so schválenou žiadosťou

Nové elektronizované žiadosti o príspevok u nezmluvných lekárov sa týkajú aj iných špecializácií. V prípade ostatných lekárov vrátane čeľustného ortopéda už budete potrebovať vytlačený formulár, ktorý potvrdí lekár.

Lekárom potvrdenú žiadosť musíme schváliť ešte pred samotným ošetrením alebo zákrokom. Netreba však po ňu nikam chodiť. Nájdete ju v Elektronickej pobočke, stačí si ju vytlačiť a vziať so sebou na konzultáciu k vybranému nezmluvnému lekárovi.

Žiadosť, v ktorej lekár uvedie plánované výkony, je potrebné desať pracovných dní pred ošetrením nahrať do Elektronickej pobočky. Či sme ju schválili a akú sumu vám uhradíme, vám dáme vedieť e-mailom a v oznámení v schránke správ.

Po samotnom ošetrení stačí už len do rozpracovaného formuláru v Elektronickej pobočke nahrať naskenované alebo odfotené doklady o zaplatení a lekársku správu. Ak všetko prebehne v poriadku, peniaze by ste mali mať na účte do 30 dní.
V platnosti ostáva aj pôvodný postup pri podávaní žiadostí o príspevok u nezmluvného lekára. Poistenci, ktorí nemajú prístup k Elektronickej pobočke, môžu naďalej posielať papierové žiadosti poštou. Prípadne ich môžu osobne priniesť do pobočky zdravotnej poisťovne.

Ako získať príspevok na ošetrenie u lekára, s ktorým Dôvera nemá zmluvu?

Príspevok u nezmluvného zubného lekára (okrem špecializácie čeľustná ortopédia)

  • O príspevok netreba žiadať vopred.
  • Žiadosť zadávate v Elektronickej pobočke: v časti Príspevok u nezmluvného lekára si jednoducho vyhľadáte meno stomatológa, ktorý vás ošetril.
  • Do 30 dní od ošetrenia nahrajte sken alebo fotografiu dokladu o úhrade a lekárskej správy.
  • Ak splníte podmienky, peniaze vám na účet „cinknú“ do 30 dní.

Príspevok u nezmluvného lekára špecialistu (vrátane čeľustného ortopéda)

  • Žiadosť nájdete v Elektronickej pobočke v časti Príspevok u nezmluvného lekára.
  • Vytlačený formulár vezmite so sebou na konzultáciu k vybranému nezmluvnému lekárovi, ktorý doň uvedie plánované výkony.
  • Žiadosť potvrdenú od lekára nahrajte najmenej 10 pracovných dní pred ošetrením do Elektronickej pobočky.
  • Či sme ju schválili a akú sumu vám uhradíme, vám oznámime e-mailom alebo oznámením v schránke správ v Elektronickej pobočke.
  • Po ošetrení stačí do rozpracovaného formulára v Elektronickej pobočke nahrať naskenované alebo odfotené doklady o zaplatení a lekársku správu.
  • Ak všetko prebehne v poriadku, do 30 dní by ste mali mať na účte peniaze.