Telekonzultácie – nový trend poskytovania zdravotnej starostlivosti
Covid-19 priniesol do ambulancií lekárov jedno pozitívum - telemedicínu.
Konzultácia zdravotného stavu (emailom, telefonicky, videohovorom) sa stala „bežným" výkonom a navyše aj extra uhrádzaným z verejného zdravotného poistenia. Telekonzultácie majú svoje opodstatnenie a benefity nielen počas, ale aj po ukončení tejto pandémie.
Preto sme ako poisťovňa podporili vytvorenie komplexného dokumentu obsahujúceho jednoduchý, bezpečný a efektívny postup pri manažmente hypertonika - Odporúčanie pre všeobecných lekárov ako poskytovať starostlivosť pacientom s artériovou hypertenziou prostredníctvom telekonzultácií.
Lekár sa na základe vyplneného dotazníka pacientom môže „predpripraviť" a zvoliť konzultáciu - online alebo pozvaním na osobnú návštevu. Navyše pacienta aktívne zapája do liečebného procesu.
Na jeho tvorbe odporúčania a pripomienkovaní sa podieľal multidisciplinárny tím zložený zo zástupcov:
- všeobecného lekárstva - MUDr. Adriana Šimková, PhD. a MUDr. Jana Bendová, PhD., MPH, MBA,
- internej medicíny- prof. MUDr. Ivica Lazúrová, DrSc., FRCP,
- kardiológie - MUDr. Anna Vachulová, PhD. a MUDr. Peter Olexa , PhD.,
- zdravotnej poisťovne - Ing. Mgr. Roman Mužik, PhD.; Dôvera zdravotná poisťovňa,
- konzultačnej spoločnosti v sektore zdravotníctva Advance Healthcare Management Institute - Dominika Zagibová, Mgr. Henrieta Tulejová, M.S..
V súčasnosti je tento postup v procese schvaľovania na Ministerstve zdravotníctva SR ako Štandardný operačný postup (ŠOP). Jeho znenie ako aj spomínaný dotazník si v predstihu môžete stiahnuť na tejto stránke.