Nehladujte, hodujte

Kedy inokedy, ako v septembri - októbri? 

Publikované 05. 09. 2019

Z bohatej úrody sa viete poriadne najesť a nepribrať. Zelenina je pokladom najmä pre diabetika, pretože ňou môže bezpečne zaháňať hlad medzi dvoma jedlami. Ale pochutí si na nej úplne každý.

Október patrí baklažánom, kapuste, brokolici, cukete, ale aj uhorkám, kalerábu, karfiolu a mnohým iným druhom zeleniny. Teraz je ten najlepší čas zaradiť ich vo veľkom do svojich jedálničkov. Zelená paprika, cuketa, uhorka, to všetko je zelenina, ktorú si môžu bez výčitiek svedomia dopriať aj diabetici. Samozrejme záleží na tepelnej úprave. Varený karfiol či brokolica sú v poriadku, ak si ich ale vypražíte, obal z múky a strúhanky vám zdvihnú cukor v krvi.

zahrada_pluska.jpg

„Zelenina obsahuje veľké množstvo vody a vlákniny, ktorá spomaľuje vstrebávanie cukrov. Diabetik jej môže zjesť za deň koľko chce - až na pár výnimiek: mrkvu, cviklu, kukuricu, hrášok, zemiaky, topinambury a strukoviny. Tieto druhy dvíhajú cukor v krvi, preto si ich diabetik síce môže dopriať, ale s rozumom. Dôležité je vedieť pri tejto zelenine počítať množstvo sacharidoch v nich,“ hovorí Monika Blažíčková, edukátorka z programu DôveraPomáha diabetikom.

Ostatné druhy zeleniny sú však úplne bezpečné. Preto si aj diabetik môže nakrájať na hranolky surový kaleráb, stopkový zeler, papriku či reďkovku a chrúmať ich medzi jedlami.

Chcete vedieť viac?

Takéto a mnohé iné „finty“, ako žiť lepší život s cukrovkou, sa diabetici poistení v najväčšej súkromnej zdravotnej poisťovni zadarmo dozvedia v programe DôveraPomáha diabetikom. Program funguje už štyri roky a za ten čas v dobrom zmysle slova prevrátil na ruby život mnohým cukrovkárom. Naučili sa so svojou chorobou žiť tak, aby sa vyhli komplikáciám v podobe slepoty, zlyhaniu obličiek či amputácie nohy a aktívne si užívajú život so svojimi najbližšími. Viac sa o ňom dozviete na www.dovera.sk/cukrovka.

Ochutnali ste už cuketové placky s guacamole?

Inšpirujte sa týmto receptom.