Ako má lekár opraviť chybu v už odoslanom preskripčnom zázname?
Lekár musí pôvodný preskripčný záznam vystornovať a ak chce realizovať predpis, vytvoriť nový preskripčný záznam.
Lekár realizuje storno počas prítomnosti pacienta v ambulancii (výnimočne aj keď pacient ambulanciu opustí, pričom lekár musí zabezpečiť informovanie pacienta o storne) nasledovne:
- pôvodný elektronický preskripčný záznam v softvéri vystornuje
- vytvorí nový elektronický preskripčný záznam so správnymi údajmi
- ak lekár tlačil aj papierový predpis/poukaz, pacientovi odovzdá nový, správny predpis/poukaz a pôvodný papierový recept/poukaz znehodnotí
Lekár neopravuje ani nedopisuje údaje na pôvodný predpis/poukaz ručne ani dodatočne v informačnom systéme, ale pôvodný predpis/poukaz stornuje a vytvorí nový.
Oprava aj zrušenie elektronického preskripčného záznamu sú možné iba dovtedy, pokiaľ lekáreň na základe tohto elektronického preskripčného záznamu nezrealizovala elektronický výdaj vo svojom softvéri.