Nekomunikujem elektronicky. Akú máte poštovú adresu?
Rešpektujeme vaše rozhodnutie, hoci elektronická komunikácia je najjednoduchšie riešenie pre poistencov, platiteľov aj poskytovateľov.
Naša korešpondenčná adresa je:
DÔVERA zdravotná poisťovňa, a. s.
Cintorínska 5
949 01 Nitra
Ďalšie otázky z rovnakej kategórie
-
Môžete si ich vypnúť v Elektronickej pobočke v centre notifikácií. Notifikácia sa volá Návrh na liečbu.
-
Je to dobrovoľné. Ak nám lekár pri zasielaní elektronického návrhu zašle aj e-mail a/alebo mobil na poistenca, na tieto kontakty pošleme poistencovi notifikáciu o prijatí, resp. rozhodnutí o návrhu.
-
Naším cieľom je vybaviť väčšinu návrhov, ktoré k nám prídu elektronicky, rádovo v dňoch. Pri papierových sa táto lehota predĺži minimálne o dni, keď k nám návrh ide poštou.
-
Stačí sa registrovať na tejto stránke. Registrácia má niekoľko krokov:
Na úvodnej stránke si zvoľte, že si chcete vytvoriť prístup ako poistenec. Následne vyplňte všetky kontaktné údaje, rodné číslo a identifikačné číslo poistenca (nájdete ho na svojom preukaze poistenca).
Potrebné je odsúhlasiť Pravidlá elektronickej komunikácie vyplnením kontrolného dotazníka. Po správnom zodpovedaní kontrolných otázok vám zašleme na zadaný SMS kontakt overovací kód. Po jeho zadaní sa vám automaticky aktivuje Elektronická pobočka.
Prihlasovacie meno a heslo vám zašleme e-mailom. Tieto si následne môžete zmeniť v nastaveniach svojej Elektronickej pobočky.
Nepodarilo sa vám registrovať?
V prípade neúspešnej registrácie, nás môžete kontaktovať prostredníctvom online formuláru, telefonicky, osobne na pobočke alebo vyplnením žiadosti o kontaktovanie počas registrácie.
-
Dĺžka čakacích lehôt na operácie závisí od kapacitných možností poskytovateľov zdravotnej starostlivosti. Ak môže nemocnica napríklad zoperovať z kapacitných dôvodov len troch pacientov za mesiac, nie je v moci zdravotnej poisťovne tento proces urýchliť. V záujme poisťovne je, aby bol každý pacient vyliečený v čo najkratšom čase, bez zbytočných prieťahov.
-
Čakanie na zákroky je štandardom všade vo svete. Všetkých pacientov nie je možné hospitalizovať ihneď. Dôvodom môžu byť kapacitné možnosti nemocníc, zdravotný stav pacienta alebo obmedzené finančné prostriedky. Treba myslieť aj na to, že nemocnice si musia vytvárať potrebnú rezervu pre akútnych pacientov.
V niektorých prípadoch je čakanie v súlade s liečbou — s odporúčaním lekára. Napríklad pri výmene bedrového kĺbu lekár pacienta zaradí do poradovníka s predpokladanou operáciou v čase, keď si to jeho zdravotný stav bude skutočne vyžadovať.
Dôvera financuje v prvom rade akútne prípady. Následne vyčleňujeme peniaze na odkladnú zdravotnú starostlivosť, ktorú financujeme priebežne. Nemocniciam nedávame limity. Zaplatíme im za každého pacienta, ktorého hospitalizujú v súlade s platnou legislatívou a zmluvou.
-
Lekári zaradia pacienta na čakaciu listinu vtedy, ak to jeho zdravotný stav dovolí a odklad nezhorší jeho zdravotný stav a neohrozí jeho život. Od 1.1.2024 sa zoznamy čakajúcich poistencov vedú na vybrané medicínske služby, ktoré majú vo vyhláške o kategorizácii ústavnej starostlivosti určenú maximálnu čakaciu dobu (takzvaná lehota časovej dostupnosti). Čakacie zoznamy sa vedú na hospitalizácie aj na výkony jednodňovej starostlivosti.
Po dohode s pacientom poskytovateľ podá na zdravotnú poisťovňu návrh na plánovanú zdravotnú starostlivosť. Na základe tohto návrhu poisťovňa zaradí poistenca na zoznam čakajúcich poistencov. Pacient dostane od poskytovateľa ID návrhu, prostredníctvom ktorého si vie pozrieť svoje poradie v zozname na stránke http://ecakacielistiny.npz.sk/.
Poskytovateľ by Vám mal prideliť termín plánovanej starostlivosti tak, aby bol v lehote časovej dostupnosti a aby sa dodržalo poradie pacientov podľa toho kedy im bol vyhotovený návrh. Pokiaľ poskytovateľ nedodrží poradie, musí v návrhu uviesť dôvod. Pokiaľ poskytovateľ dá neskorší termín ako by mal, môžete priamo v návrhu prejaviť nesúhlas s tým, že váš termín presahuje maximálnu čakaciu dobu a môžete si nájsť iného poskytovateľa. Od roku 2025 by vám iného poskytovateľa mala ponúknuť vaša zdravotná poisťovňa.
Poradie a aj ďalšie dôležité údaje si môžete overiť na stránke http://ecakacielistiny.npz.sk/.
-
Čakajúci pacient si môže overiť svoje poradie na zákazníckej linke. V prvom rade by ho však mala o schválení zákroku informovať nemocnica. Pacienta informujeme aj sami – najskôr mu zašleme SMS o tom, že jeho žiadosť o operáciu evidujeme. Po schválení financií zašleme pacientovi ďalšiu SMS o schválení jeho zákroku.
-
Vyhodnotili sme hospitalizácie našich poistencov vo všetkých lôžkových zdravotníckych zariadeniach za jeden rok. Na základe toho poznáme ročnú kapacitu jednotlivých zdravotníckych zariadení.
Tento prehľad pomôže pacientovi s orientáciou. Dokáže si vďaka nemu porovnať viaceré zdravotnícke zariadenia a rozhodnúť sa, kde bude hospitalizovaný v prípade plánovanej zdravotnej starostlivosti.