Sprievodca rodiča

Služba Sprievodca rodiča je určená primárne pre rodičov detí do 3 rokov, ktorí chcú mať prehľad o všetkých dôležitých informáciách ohľadom očkovaní, preventívnych prehliadok (poradní) a míľnikov vývoja dieťaťa. V Sprievodcovi si vedia zapísať dôležité momenty v živote svojho dieťaťa, prečítať si lekármi overené informácie a odporúčania, nastaviť si pripomienky očkovaní a poradní, vidieť prehľad absolvovaných očkovaní aj poradní.

1. Všeobecné informácie

V čom je Sprievodca rodiča iný, lepší ako iné aplikácie a portály o deťoch?

Žiaden verejný portál alebo aplikácia o deťoch nedisponuje dátami o poskytnutej zdravotnej starostlivosti od lekárov a údajmi od zdravotných poisťovní. Sprievodca rodiča áno, pričom ich kombinuje s dátami pridanými rodičmi a lekármi plus pridáva overené odborné informácie a odporúčania. Sprievodca je tak praktická služba, v ktorej si vďaka tejto kombinácii informácií rodičia vedia prehľadne a spoľahlivo manažovať starostlivosť o zdravie a zdravý vývoj svojho dieťaťa. Vidia tiež, koľko za poradne a očkovania ich dieťaťa zaplatila zdravotná poisťovňa a môžu si skontrolovať aj výšku svojich doplatkov za vakcíny.

Musím si nainštalovať aplikáciu Dôvera alebo Elektronickú pobočku, aby som mohol službu Sprievodca rodiča na elektronickej pobočke Dôvera využívať?

Sprievodca rodiča je dostupný na stránke mojadovera.sk (a optimalizovaný na rôzne zariadenia), ktorá nie je prepojená s prostredím Elektronickej pobočky ani s mobilnou aplikáciou Dôvera. Jediné, čo tieto tri digitálne služby Dôvery spája, sú prihlasovacie meno a heslo.

V akých prehliadačoch je Sprievodca rodiča dostupný?

Sprievodca rodiča je dostupný v Chrome, Firefoxe, EDGE, Opere aj v Safari. Internet Explorer zatiaľ nie je plne podporovaný.

2. Prihlásenie

Ako sa do Sprievodcu rodiča prihlásim?

Pre prihlásenie použite prihlasovacie údaje do svojej Elektronickej pobočky a zároveň je potrebné, aby:

  • vy aj vaše dieťa ste poistení v Dôvere,
  • ste v našom systéme evidovaný ako rodič svojho dieťaťa,
  • vaše dieťa má v čase prvého prihlásenia najviac 10 rokov (hoci služba je primárne pre deti do 3 rokov, umožníme pre užitočné informácie o absolvovaných očkovaniach a poradniach prístup aj rodičom starších detí).

Do Sprievodcu rodiča sa môžete prihlásiť aj s prihlasovacími údajmi do Elektronickej pobočky vášho dieťaťa, a to za podmienok, že vaše dieťa je poistené v Dôvere a narodilo sa 1. januára 2009 alebo neskôr.

Prihlásiť sa môžete na tejto stránke použitím platných prihlasovacích údajov do svojej Elektronickej pobočky alebo do Elektronickej pobočky svojho dieťaťa. Tak ako pri prihlásení do Elektronickej pobočky, aj v tomto prípade vám po zadaní mena a hesla zašleme ešte prístupový SMS kód na mobil.

Ak prístup do Elektronickej pobočky nemáte, vytvorte si ho na dovera.sk/ep a po troch hodinách sa môžete prihlásiť aj do Sprievodcu rodiča na elektronickej pobočke Dôvera.

V čom sa líši Sprievodca rodiča, ak sa prihlásim detskými prihlasovacími údajmi a nie rodičovskými?
  • nie je možné pridať dieťa (keďže každé dieťa má samostatné konto),
  • v Profile sa nezobrazuje pravý panel Deti, naopak, pribudla položka zákonný zástupca).
Zmenil som si heslo do Elektronickej pobočky, no pri prihlásení na elektronickú pobočku Dôvera mi heslo nefunguje. Prečo?

Po zmene hesla je potrebné počkať pár minút, kým ho akceptuje aj elektronická pobočka Dôvera. Na odstránení tejto časovej bariéry pracujeme, aby ste mohli heslo použiť okamžite.

Nefunguje mi prihlásenie do Sprievodcu rodiča. Čo mám robiť?

Skúste sa prihlásiť do svojej Elektronickej pobočky a po úspešnom prihlásení si v nej skontrolujte, či máte priradené k sebe svoje deti. Tie musia byť poistené v Dôvere (inak by sme o nich nemali dáta a nemohli žiadnu službu poskytovať) a v čase vášho prvého prihlásenia do Sprievodcu rodiča nesmú mať viac ako 10 rokov. Ak vám prihlásenie stále nefunguje, opíšte nám svoj problém na [email protected].

Po neúspešnom príhlásení do Sprievodcu rodiča bol môj prístup zablokovaný? Čo mám robiť?

Ak pri pokuse o prihlásenie opakovane zadáte nesprávne meno, heslo alebo SMS kód, vaše konto z bezpečnostných dôvodov na 24 hodín zablokujeme. Po uplynutí tohto času sa skúste opäť prihlásiť použitím správnych prihlasovacích údajov.

Zabudol som svoje heslo do Elektronickej pobočky. Ako sa môžem prihlásiť do Sprievodcu rodiča?

Zmeňte si heslo do Elektronickej pobočky a po pár minútach sa môžete prihlásiť na MojaDôvera do Sprievodcu rodiča.

3. Informácie, osobné údaje a citlivé dáta

Odkiaľ sú dáta o mojom dieťati, ktoré zobrazuje služba Sprievodca rodiča?

Dáta o vašom dieťati môžu byť z troch rôznych zdrojov:

  • od lekárov, ktorí vaše dieťa ošetrovali alebo mu predpísali vakcíny, prípadne od lekární, kde ste si očkovacie látky vybrali,
  • z nášho systému,
  • od vás, ak ste si ich pre svoje dieťa pridali (napríklad dosiahnutý míľnik, termín očkovania alebo poradne, výšku, hmotnosť, poznámku).
Aké údaje o svojom dieťati si môžem v Sprievodcovi rodiča zaznačiť?

Je to na vás, zaznačte si všetko, čo považujete za dôležité a čo si chcete pamätať – prvý úsmev, zúbok, slovo, krok. Vďaka zapisovaniu míľnikov máte vždy aktuálny prehľad o pokrokoch vášho dieťaťa. K dosiahnutým míľnikom si môžete zaznačiť dátum aj svoju poznámku.
Zapisovať si okrem toho môžete aj:

  • dosiahnutú výšku a hmotnosť dieťaťa v rámci poradní,
  • termíny poradní a svoje poznámky k nim,
  • termíny očkovaní.
Na základe čoho spracúvate v Sprievodcovi rodiča všetky údaje o mojom dieťati?

Dáta od lekárov a z nášho systému spracúvame na základe zákona, rodičmi pridané údaje spracúvame na základe ich súhlasu, ktorý zakliknú v mene svojho dieťaťa priamo v Sprievodcovi rodiča. Kedykoľvek ho môžu na rovnakom mieste aj odvolať.

Ktoré údaje v Sprievodcovi rodiča na Dôvera môžem upravovať?

Niektoré zmeny v profile nie je možné vykonať priamo v Sprievodcovi. V prípade, že chcete pridať do svojho profilu ďalšie dieťa, zmeniť email pre zasielanie notifikácií alebo prihlasovacie heslo, aktualizujte tieto informácie vo svojej Elektronickej pobočke. Zmeny sa v elektronickej pobočke Dôvera prejavia do troch hodín.

Môžem informáciám v Sprievodcovi rodiča veriť?

Áno. Všetky informácie uvádzané v Sprievodcovi rodiča sú vedecky dokázané a potvrdené detskými lekármi.

Čo ak moje dieťa zatiaľ nedosiahlo míľnik uvedený v Sprievodcovi rodiča?

Každé dieťa je individuálne, niektoré míľniky dosiahne skôr, iné neskôr. Míľniky v Sprievodcovi rodiča sú skôr pre orientáciu, ich nesplnenie nie je automaticky dôvodom na paniku. V každom prípade si vývoj svojho dieťaťa dôsledne všímajte podľa informácií v sekciách Míľniky a Poradne a v prípade akýchkoľvek pochybností komunikujte s lekárom svojho dieťaťa.

4. Funkcionalita

Sprievodca rodiča obsahuje nepresné alebo nekompletné informácie o mne ako rodičovi (napríklad môj email) alebo o mojom dieťati (prípadne sa mi nezobrazujú všetky moje deti). Ako môžem tieto údaje doplniť/ aktualizovať?

Žiaľ, zatiaľ ešte nie je možné robiť tieto úpravy v Sprievodcovi rodiča na elektronická pobočka Dôvera. Tieto zmeny však viete urobiť vo svojej Elektronickej pobočke, stačí sa do nej prihlásiť platnými prihlasovacími údajmi.

Sprievodca rodiča mi zasiela emailové notifikácie. Ako si ich môžem vypnúť (prípadne opätovne zapnúť)?

Áno, Sprievodca rodiča odosiela na základe veku dieťaťa, absolvovaných očkovaní a poradní pripomienkové emaily, ktoré, veríme, budú pre rodičov užitočné. Ak nie, ich zasielanie je možné vypnúť (aj opätovne zapnúť) kedykoľvek jedným klikom v profile rodiča po prihlásení na MojaDôvera.

Informácie v Sprievodcovi rodiča (napríklad ohľadom termínov, poradní či očkovaní) nekorešpondujú so skutočnosťou. Prečo?

Dáta o predpísaných, vydaných aj podaných očkovaniach rovnako ako o absolvovaných poradniach zobrazujeme tak, ako nám ich zaslali lekári, prípadne lekárne. Niektoré údaje nám lekári zasielajú až po skončení mesiaca (napríklad absolvované poradne a podanie očkovacej vakcíny), takže je možné, že tieto informácie k nám ešte od lekára neprišli, a preto ich v Sprievodcovi nevieme zobraziť. Ak aj po zohľadnení tohto faktu niektoré údaje podľa vás nesedia s realitou, dajte nám o tom vedieť na [email protected] a preveríme, či je chyba u nás alebo u lekára, prípadne v lekárni.

Dátum absolvovania poradní máte možnosť zapísať si aj sami. V prípade, že evidujeme dva dátumy, ktoré sa nezhodujú, primárne zobrazujeme ten od lekára. Dátum, ktorý ste si zapísali však stále nájdete pod ikonkou vedľa poľa s dátumom vykázaným lekárom.

Ako môžem Dôvere zaslať chybu, pripomienku alebo komentár k Sprievodcovi rodiča?

Za každú spätnú väzbu sme vďační a budeme sa jej venovať. Využiť na to môžete červené tlačidlo Váš názor umiestnené v pravej časti Sprievodcu alebo emailovú adresu [email protected].