Volajúci poistenci Dôvery sa najčastejšie obracali na lekárov na telefóne s tráviacim ťažkosťami, infektmi dýchacích ciest, popáleninami a s problémami po požití alkoholu. Vo viacerých prípadoch (23) telefonovali rodičia, ktorí konzultovali postup pri riešení zdravotných problémov detí.

Lekári na DôveraLinke24 v rámci trojmesačnej pilotnej prevádzky vybavili už viac ako 1500 telefonátov. Zaťažkávaciu skúšku zažila aj počas vianočných sviatkov, keď sa na ňu obrátilo približne 150 volajúcich so zdravotnými problémami. Potrápili ich najmä dýchacie ťažkosti, virózy a iné komplikácie, ako sú tráviace ťažkosti a hnačky. So žiadosťou o konzultáciu telefonovali aj tehotné ženy.

Z predbežného vyhodnotenia pilotnej prevádzky DôveraLinky24 vyplýva, že takmer v polovici prípadov si volajúci na DôveraLinku24 ušetrili čakanie na pohotovosti alebo v ambulancii svojho lekára. Podľa viacerých prieskumov práve absencia prednostného vyšetrenia a dlhé čakanie u všeobecných lekárov sú najčastejším predmetom kritiky zo strany pacientov.

Skúsený personál na DôveraLinke24 pacientom poradil, ako zvládnuť zhoršený zdravotný stav s príznakmi bežných ochorení, pomohol aj v prípadoch alergických reakcií, reakcií na lieky či potraviny a pri menších úrazoch. Možnosť poradiť sa s lekárom na telefóne pacienti využili aj na konzultáciu o naordinovanej liečbe.

Ukázalo sa, že telefonickú konzultáciu s lekárom najčastejšie využili tridsiatnici, ktorí sa chceli poradiť o svojom zdravotnom stave alebo o zdravotnom stave svojich detí – najčastejšie do veku štyroch rokov. Počet volajúcich žien prevýšil počet mužov v pomere 62 percent ku 38 percentám. Telefóny DôveraLinky24 najčastejšie vyzváňali v pracovných dňoch a medzi 9. a 10. hodinou dopoludnia a popoludní medzi 14. a 16. hodinou.

Na DôveraLinku24 telefonovali aj volajúci v stave, ktorý si vyžadoval návštevu lekárskej ambulancie či odvoz do nemocnice. V týchto prípadoch operátori pacientov zorientovali, poradili, ktoré zdravotnícke zariadenie navštíviť a ako postupovať, kým príde pomoc. DôveraLinka24 nie je náhradou pohotovosti alebo záchranky, poslúži ako relevantný zdroj informácií, ako postupovať v prípade zdravotného problému, ktorý bezprostredne neohrozuje život a zdravie.

Cieľom služby DôveraLinka24 je zjednodušiť našim poistencom cestu k potrebným  informáciám tak, aby sa správne rozhodli pri riešení svojho problému. Kvalita  poradenstva je zaručená odborníkmi z oblasti medicíny, ktorí so súhlasom volajúceho môžu nahliadnuť do jeho zdravotných záznamov v Elektronickej pobočke od Dôvery, a tak vedia komplexnejšie posúdiť zdravotný stav,“ pripomína MUDr. Miroslav Halecký, projektový špecialista Dôvery. Ďalšie informácie na www.doveralinka24.sk.

Typické zdravotné ťažkosti, pri ktorých môže lekár na telefóne pomôcť radou, sú:

  • chrípka
  • prechladnutie
  • akútne infekcie horných dýchacích ciest
  • zápaly močových ciest
  • alergie
  • bolesti chrbta
  • náhle hnačky
  • tráviace ťažkosti
  • menšie úrazy