Duševné zdravie a obezita

Nadváha a obezita môžu mať vplyv aj na duševnú pohodu. Môžeme zažívať stres či depresiu a častokrát tieto ťažkosti zajedať. Preto treba hľadať iné riešenia, ako sa s ťažkým obdobím vyrovnať.

vazenie.jpg
candy.png

Ako zvládať emočné jedenie?

Emočné prejedanie znamená riešenie duševnej nepohody jedlom. Častokrát sú spúšťačom práve negatívne emócie. Ak sa jedlom upokojujete, odmeňujete alebo utešujete, snažte sa nájsť iné riešenie.

  • Skúste si uvedomiť spúšťač, ktorý stresovú reakciu vyvoláva.
  • Ak je to možné, spúšťač stresu obmedzte, prípadne ho skúste úplne vylúčiť.
  • Ak prežívate stres, skúste naň reagovať inak ako jedlom. Naplánujte si príjemné činnosti, ktoré máte radi (napr. cvičenie či masáž).

Obezita môže mať rôzne príčiny a nemala by byť dôvodom pre diskrimináciu. Ak ste sa stretli s negatívnymi postojmi alebo predsudkami, máte skúsenosť so stigmatizáciou. Rešpekt, empatia a pochopenie je dôležitá bez ohľadu na telesnú hmotnosť.

K psychickej pohode pomáha aj pohyb. Mnoho ľudí začína cvičiť, aby schudli a zlepšili svoje fyzické zdravie, ale s cvičením väčšinou pokračujeme práve vďaka jeho vplyvu na duševné zdravie. Pravidelné cvičenie zvyšuje hladinu endorfínov aj serotonínu a pomáha nám znižovať stres aj úzkosť.

Na zníženie stresu sú dobré aeróbne aktivity alebo chôdza. Bicyklovanie alebo iná forma kondičného cvičenia pomáhajú zlepšiť náladu.


Komplexný vzdelávací videoprogram 8 týždňovej premeny nájdete na planeat.sk . Poistencom Dôvery prinášame so zľavou 40 % jedálničky na redukciu hmotnosti .


Zopár zaujímavých čísel

brain.png

Každodenná chôdza dokáže znížiť riziko demencie o 40 %.

Group.png

O 60 % vyššia je naša kreativita pri brainstormingu počas chôdze oproti brainstormingu v sede.

sneakers.png

1 hodina v práci vymenená za fyzickú aktivitu znamená väčšiu produktivitu.

Group.png

Veci, ktoré nám robia starosti sa z 80 % vôbec nestanú, z 10 % sa nedajú ovplyvniť a z 5 % sa stanú, ale ich následky nie sú tak hrozné, ako sa očakávalo.

Group.png

Pravidelné cvičenie preukázateľne znižuje výskyt depresie o polovicu - od 1 z 6 dospelých ľudí na 1 z 12 dospelých ľudí.

Váš názor
Nakoľko vám pomohla táto stránka?
Hodnotenie
Na aký problém ste narazili?
Čo sa vám páčilo?
Pozor! Pravdepodobne ste zadali osobné údaje.
Ďakujeme!
Ďakujeme!