Ak poistenec nemôže alebo nechce nastúpiť na plánovanú starostlivosť, je povinný oznámiť to poskytovateľovi
čo najskôr, aby poskytovateľ mohol na tento termín naplánovať iného poistenca. Ak poistenec nenahlási
relevantný dôvod nenastúpenia poskytovateľovi ani do 10 dní od plánovaného termínu, bude vyradený zo
zoznamu.
Pokiaľ poistenec už plánovanú starostlivosť nepotrebuje (napríklad absolvoval potrebnú starostlivosť u iného
poskytovateľa, či už zmluvného, nezmluvného alebo poskytovateľa z iného členského štátu EÚ), poistenec je
rovnako povinný bezodkladne to nahlásiť poskytovateľovi, u ktorého je zaradený do zoznamu.
Ak poistenec požaduje posun termínu plánovanej starostlivosti, je povinný to nahlásiť poskytovateľovi čo
najskôr.
Na koho sa obrátiť v prípade otázok?
Primárny kontakt pre poistenca je vždy
poskytovateľ. Ten navrhuje zaradenie na zoznam a prideľuje a aktualizuje termíny.