Po dohode s pacientom poskytovateľ podá na zdravotnú poisťovňu návrh na plánovanú zdravotnú starostlivosť. Na základe tohto návrhu poisťovňa zaradí poistenca na zoznam čakajúcich poistencov. Pacient dostane od poskytovateľa ID návrhu, prostredníctvom ktorého si vie pozrieť svoje poradie v zozname na stránke http://ecakacielistiny.npz.sk/.

Poskytovateľ by Vám mal prideliť termín plánovanej starostlivosti tak, aby bol v lehote časovej dostupnosti a aby sa dodržalo poradie pacientov podľa toho kedy im bol vyhotovený návrh. Pokiaľ poskytovateľ nedodrží poradie, musí v návrhu uviesť dôvod. Pokiaľ poskytovateľ dá neskorší termín ako by mal, môžete priamo v návrhu prejaviť nesúhlas s tým, že váš termín presahuje maximálnu čakaciu dobu a môžete si nájsť iného poskytovateľa. Od roku 2025 by vám iného poskytovateľa mala ponúknuť vaša zdravotná poisťovňa.

Poradie a aj ďalšie dôležité údaje si môžete overiť na stránke http://ecakacielistiny.npz.sk/.