Konflikt záujmov
- Konflikt záujmov predstavuje situáciu, pri ktorej osobné záujmy (napríklad vyhliadka zisku pre seba alebo blízku osobu, ekonomického alebo iného prospechu) motivujú alebo môžu motivovať zamestnanca konať proti najlepším záujmom spoločnosti.
- Zapájanie sa zamestnancov do činností, pri ktorých dochádza ku konfliktu záujmov, resp. pri ktorých by mohlo dôjsť ku konfliktu záujmov, nie je povolené.
- Medzi takéto činností patrí:
- nevhodné ovplyvňovanie pri nábore nových pracovníkov, povyšovaní alebo odmeňovanie rodinných príslušníkov alebo blízkych priateľov – zamestnancov spoločnosti,
- nechať sa ovplyvniť vzťahmi s príbuzenskými alebo inými osobnými väzbami s osobami pracujúcimi v spoločnosti, ktorá má dodávateľské alebo partnerské vzťahy s Dôverou, pri rozhodovaní v súvislosti s dodávateľmi alebo inými partnermi,
- využívať majetok zamestnávateľa vrátane e-mailových kont, obchodného mena alebo zariadení zamestnávateľa pre svoj osobný prospech alebo pre prácu pre iné spoločnosti,
- úmyselná úprava výsledkov kontroly pod tlakom kontrolovaného subjektu pri práci revíznych lekárov, revíznych farmaceutov, kontrolórov platiteľov poistného či prešetrovateľov podvodov,
- vykonávať akúkoľvek zárobkovú činnosť, ktorá je zhodná alebo obdobná s predmetom činnosti spoločnosti bez predchádzajúceho písomného súhlasu zamestnávateľa.
- Ak zamestnanec zistí konflikt záujmov, je povinný bez zbytočného odkladu a preukázateľným spôsobom informovať svojho nadriadeného a ten s prihliadnutím na okolnosti konkrétneho prípadu posúdi, či ide o konflikt záujmov alebo nie. Ak zamestnanec neoznámi okolnosti, ktoré by mohli viesť ku konfliktu záujmov, bude táto skutočnosť samotná predstavovať porušenie týchto zásad.