Pacient
-
Podľa legislatíy by platiť mal. Žiaľ, NCZI meškalo s nasadením funkcionality ereceptu, ktorá by to umožnila. Preto ak si budete vyberať platný opakovaný predpis vytvorený v roku 2018 v priebehu januára 2019, nebude to fungovať a odporúčame vám dať si predpísať opakovaný recept znovu. NCZI nasadí potrebné úpravy ereceptu koncom januára 2019, takže potom by už výber na platný opakovaný recept predpísaný ešte v roku 2018 mal fungovať.
-
DôveraLab sme spúšťali postupne od konca októbra 2017. Najprv sme zapojili SVLZ pracoviská (Alpha medical, Medirex, synlab a Klinickú biochémiu). V marci 2018 sme začali postupne spúšťať prevádzku v pilotných nemocniciach a ambulanciách. Od septembra 2018 sme zapojili ambulantný a nemocničný sektor. V roku 2019 ešte plánujeme spustiť PDG, poskytovateľa zobrazovacích SVLZ vyšetrení.
-
Túto notifikáciu zasielame automaticky vždy, keď nám kúpele dajú vedieť, že pre konkrétneho poistenca vykonali rezerváciu kúpeľného pobytu na základe poskytnutého kódu. Notifikáciu posielame vždy, keď rezerváciu zaevidujeme, keď ju kúpele aktualizujú alebo stornujú. Notifikácia odchádza poistencom aj kúpeľom. Rezerváciu zobrazujeme poistencom, kúpeľom aj predpisujúcim lekárom v Elektronickej pobočke v prehľade návrhov.
-
Ak sa k nemu chcete dostať kvôli tomu, že ho chcete zaslať do kúpeľov, tak tento problém je už vyriešený. Návrh nepotrebujete, pretože sme zabezpečili, že kúpele sa k nemu dostanú, keď im nadiktujete jedinečný kód. Nájdete ho v emaile alebo oznámení o schválení (Oznámenie o schválení/neschválení/doplnení kúpeľnej liečby), ktorý sme vám poslali. Ak návrh napriek tomu chcete/potrebujete vidieť, pomôžeme vám so zriadením Elektronickej pobočky, kde si môžete kedykoľvek pozrieť svoj kompletný návrh aj s prílohami.
-
Každé kúpele sa špecializujú na konkrétne choroby, túto špecializáciu treba rešpektovať.
Ak na vašu diagnózu existuje viacero dostupných kúpeľov a patríte do skupiny A, napíšte nám na váš kúpeľný návrh preferované kúpele, budeme sa snažiť vybaviť vám pobyt v nich. Nami stanovené kúpele však nemožno meniť.
Ak patríte do skupiny B, je na vás, s akými kúpeľmi sa dohodnete a kam nastúpite. Jedinou podmienkou je, že majú oprávnenie liečiť vašu diagnózu. Vyberiete si tie, ktoré vám najviac vyhovujú a dohodnite si s nimi rezerváciu vášho kúpeľného pobytu tak, že im nadiktujete jedinečný kód, ktorý sme vám poslali.
-
Ak ste od nás dostali e-mail o schválení kúpeľného návrhu, "papierový" návrh nepotrebujete.
Ak sa naň pýtate preto, lebo ho chcete zaslať do kúpeľov (pri type B), všetko je už vyriešené. Návrh nepotrebujete, pretože sme zabezpečili, aby sa k nemu kúpele dostali vďaka jedinečnému kódu, ktorý sme vám poslali e-mailom alebo v oznámení o schválení. Stačí ho nadiktovať kúpeľom.
Ak ho chcete aj napriek tomu celý vidieť, nájdete ho aj s prílohami v Elektronickej pobočke. V prípade, že ju nemáte, pomôžeme vám s jej zriadením."
-
Nahradenie papiera elektronickou komunikáciou nám umožňuje váš kúpeľný návrh rýchlejšie posúdiť a schváliť. Elektronicky však komunikujeme iba s tými poistencami, ktorí nám uviedli svoj e-mail.
Ak e-mail nemáte, všetky potrebné dokumenty a informácie ohľadom vášho kúpeľného návrhu vám zašleme tak ako doteraz - klasickou poštou.
Určite sa nestane, že by ste sa nedostali do kúpeľov kvôli tomu, že sme vám nič neposlali klasickou poštou. Všetky informácie ste dostali e-mailom a ten je rovnocenný s papierom.
Navyše, váš návrh sprístupňujeme aj kúpeľom, konkrétne:
- ak je váš návrh typu A, ihneď po jeho schválení sme ho sprístupnili kúpeľom, ktoré z neho vedia všetko podstatné a budú vás kontaktovať, aby ste si dohodli konkrétny termín
- ak je váš návrh typu B, dostali ste od nás jedinečný kód a keď ho nadiktujete kúpeľom, zobrazia si vo svojom počítači celý váš návrh a dohodnete sa na rezervácii vášho kúpeľného pobytu
- ak je váš návrh typu A, ihneď po jeho schválení sme ho sprístupnili kúpeľom, ktoré z neho vedia všetko podstatné a budú vás kontaktovať, aby ste si dohodli konkrétny termín
-
Liek vám lekáreň vydá, aj keď ste dlžník a nejde o neodkladnú zdravotnú starostlivosť. Akurát si ho musíte zaplatiť sami.
-
Lekáreň má aktuálne informácie od nás, naše softvéry sú prepojené a vymieňajú si aktuálne informácie o poistencoch Dôvery. Fakt, že ste dlžníkom, si môžete overiť aj vy na webstránke www.dovera.sk.
-
Nie, ale ak nejde o neodkladnú zdravotnú starostlivosť, majú právo si od vás za to pýtať úhradu. Pretože podľa zákona nemáte na preplatenie takejto starostlivosti od zdravotných poisťovní nárok.