Ako požiadam o potvrdenie o stave pohľadávok?
Ak ste hromadný platiteľ (zamestnávateľ), potvrdenie o stave pohľadávok môžete mať už do jednej hodiny. Tieto elektronické potvrdenia sú plnohodnotné a rovnocenné s písomným potvrdením. Ako na to:
Tieto potvrdenia sú použiteľné na všetky právne úkony, keďže obsahujú všetky zákonom určené náležitosti - predtlačený odtlačok pečiatky zdravotnej poisťovne, meno, priezvisko a funkciu oprávnenej osoby, ako aj faksimile podpisu oprávnenej osoby.
Ako na to:
- V zabezpečenej zóne Elektronická pobočka vyplníte žiadosť a kliknete na Odoslať.
- Žiadosť okamžite zaevidujeme a spracujeme. Potvrdenie o jej prijatí si môžete vytlačiť.
- Pri bezproblémovom spracovaní máte k dispozícii výsledné potvrdenie s faximile podpisu.
O vydaní potvrdenia vás informujeme notifikačným emailom. Potvrdenie si môžete uložiť alebo vytlačiť. Ak vznikne pri jeho spracovaní problém, budeme vás kontaktovať emailom alebo telefonicky, aby ste dostali potvrdenie čo najskôr.
Ak preferujete emailovú komunikáciu, žiadosť nám pošlite elektronicky na adresu [email protected] alebo poštou na adresu:
DÔVERA zdravotná poisťovňa, a. s.
Cintorínska 5
949 01 Nitra.
Potvrdenie vám vystavíme bezplatne do troch pracovných dní od doručenia vašej žiadosti.
Ďalšie otázky z rovnakej kategórie
-
Vymeriavací základ z príjmov z podnikania sa zisťuje takto: k vášmu základu dane z daňového priznania sa pripočítajú výdavky na zdravotné a sociálne poistenie a tento súčet sa vydelí koeficientom 1,486. Základ dane a výdavky na zdravotné a sociálne poistenia nám oznámi Finančná správa SR z vami podaného daňového priznania a koeficient 1,486 je konštanta ustanovená zákonom o zdravotnom poistení.
-
Pri tejto výške príjmov predpokladáme, že ako „nízkopríjmový zamestnanec“ môžete mať nárok na odpočítateľnú položku (akoby zľavu zo mzdového základu, z ktorého sa vypočítava poistné). Potom môžu nastať dve situácie. Prvou je, že v ročnom zúčtovaní poistného vám vznikne preplatok, ak vaši zamestnávatelia počas roka neuplatňovali odpočítateľnú položku a preddavky na poistné vypočítavali z vašich skutočne dosiahnutých mesačných zárobkov. Druhou je, že preplatok nevznikne, pretože odpočítateľnú položku vaši zamestnávatelia uplatňovali už počas roka a preddavky na poistné vypočítavali a platili zo mzdového základu zníženého o odpočítateľnú položku.
-
Platiť poistné musíte preto, lebo ste vo svojom daňovom priznaní za rok 2021 priznali príjmy z podnikania podľa § 6 ods. 1 a 2 zákona o dani z príjmov alebo kapitálové či ostatné príjmy (príjmy podľa § 7 alebo § 8 zákona o dani z príjmov ). Práve z týchto príjmov sme vám v súlade s platným zákonom a vyhláškou Ministerstva zdravotníctva SR vypočítali v ročnom zúčtovaní poistného nedoplatok. Údaje z vášho daňového priznania nám oznámila Finančná správa SR. Uisťujeme vás, že zároveň registrujeme aj to, že ste poberali materské a následne aj rodičovský príspevok.
-
Nedoplatok vznikol vypočítaním zo skutočne dosiahnutého vymeriavacieho základu za rok 2021.
Vymeriavací základ sa počíta takto: k vášmu základu dane z príjmov z podnikania sa pripočítajú výdavky na zdravotné a sociálne poistenie a tento súčet sa vydelí koeficientom 1,486. Z takto zisteného vymeriavacieho základu sa vypočíta celková suma celoročného poistného ako 14 % (prípadne 7 %, ak ide o osobu so zdravotným postihnutím) z vymeriavacieho základu. Po odpočítaní zaplatených preddavkov výsledkom je nedoplatok tak, ako sme vám ho oznámili.
-
Nedoplatok vznikol preto, lebo ste v daňovom priznaní priznali kapitálové alebo ostatné príjmy. Každá osoba, ktorá má takéto príjmy, musí aj z nich zaplatiť poistné. Základ dane nám oznámila Finančná správa SR a my sme z takto oznámených údajov vykonali ročné zúčtovanie a oznámili sme vám nedoplatok.
-
Áno, máme. Prví používatelia služby sú spokojní, máme aj ich konkrétnu spätnú väzbu. Niekoľko z nich pre vás vyberáme:
GEO SLOVAKIA:
Službu prepojenia elektronickej podateľne zdravotnej poisťovne Dôvera so mzdovým softvérom spoločnosti MRP- Company spol. s r.o. využívame asi druhý mesiac a budeme ju využívať aj naďalej.
Nastavenie tejto funkcie v mzdovom softvéri bolo jednoduché a priame prepojenie softvéru s podateľňou prinieslo značnú úsporu času a užívateľský komfort.
Pri zasielaní mesačných výkazov, prihlasovaní a odhlasovaní zamestnancov nie je potrebné prihlasovanie sa do pobočky a zadávanie údajov z GRID kartičky a generovanie súborov, a zároveň poskytuje okamžitú spätnú väzbu o správnosti a spracovaní dokumentu.Commander Systems:
Službu považujeme za veľmi dobrú, ktorá veľmi šetrí čas, netreba sa prihlasovať nijakými kódmi. Mohli by ju zaviesť aj ostatné poisťovne. Taktiež oceňujeme okamžitú spätnú väzbu o správnosti zaslaného výkazu.
TARGET GROUP, Agrostroj, ORIMM SK:
Je to ohromné zjednodušenie a zrýchlenie práce s bonusom navyše v podobe minimalizovania chybovosti. Jediným klikom získam info o stave účtu či aktuálnej situácii počtu zamestnancov.
Pri zasielaní výkazov (hromadný a mesačný) odpadá nutnosť prihlasovania sa, sťahovania a ukladania výkazov a zároveň mám istotu overenia výkazov oproti aktuálnej databáze. Ak je problém, dostanem zase spätnú väzbu v podobe chybového protokolu. Takže pre mňa 1*
Cargo Slovakia:
Aplikácia nám uľahčila prácu v tom, že priamo v systéme si vieme otestovať, či uvedený zamestnanec je poistencom ZP Dôvera, vieme si preveriť všetkých zamestnancov cez zoznam poistencov, vieme si rýchlo preveriť, či daný zamestnanec má úľavy na odvodovú odpočítateľnú položku.
Je možnosť aktualizovať údaje za zamestnanca, ako napríklad výplatný termín, bankové spojenie a stav účtu.
Najviac však používame Hlásenie do zdravotnej poisťovne - Dávka 601 a Mesačný výkaz do ZP, ktoré si vieme zaslať na rýchle otestovanie a po odstránení prípadných chýb aj rýchle odoslanie.
Tým, že je to zapracované priamo v informačnom systéme, ktorý používame, ušetrí nám to čas a zjednodušuje prácu. Doteraz sme s takouto elektronickou komunikáciou nemali žiadne problémy a celé riešenie hodnotíme veľmi pozitívne.
GASTRO-Galaxi
Chceme vyjadriť spokojnosť s vašou elektronickou pobočkou,
elektronickými službami, ktorá nám umožňuje priamo z účtovníckej agendy
odosielať výkazy do Vašej poisťovne.Ronex World
Používam priamu komunikáciu s Dôverou, som spokojná.
3b
V momentálnej fáze som so službou veľmi spokojná, určite by to bol prínos aj u ostatných zdravotných poisťovní či sociálnej poisťovne. Nezdržiavam sa prihlasovaním, natiahne to všetko priamo zo softvéru, nemusím hľadať v PC kam uložilo export.
-
Tu nájdu softvérové firmy, majitelia a manažment, ale i účtovníci a mzdári odpovede na najčastejšie otázky k našej novej službe.
Prečo to Dôvera robí, čo tým získa?
Už od roku 2007 zabezpečujeme zamestnávateľom jednoduchú, komfortnú a bezplatnú platformu na elektronickú komunikáciu - Elektronickú pobočku a chceme byť k nim ešte bližšie a robiť dobré veci ešte lepšie. Pracujeme na tom, aby práca mzdárov a účtovníkov bola čo najefektívnejšia a komfortná. Chceme im uľahčiť prácu a odstrániť zbytočnú komunikáciu tým, že informácie a odpovede na ich otázky dáme včas a najmä zrozumiteľne. Vďaka tomu vzniká menej nedorozumení a menej konfliktnej komunikácie.
Prečo by mala softvérová firma implementovať túto online službu?
V súčasnej dobe je na trhu niekoľko desiatok SWF, ktoré ponúkajú SW pre personalistov/mzdárov a je len na nich, koho si vyberú. SW sú podobné nakoľko vychádzajú z veľkej miery z legislatívy, rozhoduje pridaná hodnota pre klienta a tá sa implementáciou služby zvýši.
Z našich prieskumov, ktoré sme realizovali u platiteľov Elektronickej pobočky, je zrejmé, že deväť z desiatich zamestnávateľov má záujem o funkcionality Elektronickej pobočky (napr. kontrola a odoslanie MV, HO) priamo vo svojom mzdovom softvéri.
Okrem hodnoty pre klienta sa zvýši aj konkurenčná výhoda oproti nezapojeným dodávateľom SW.
Čo získa majiteľ/akcionár platiteľa?
Jednou z úloh zamestnávateľa je zvyšovanie efektivity a komfortu svojich zamestnancov pri nezmenených nákladoch. Zamestnávateľ to môže dosiahnuť využívaním novej služby, keďže táto prináša úsporu času a menej chýb. Tiež eliminuje konfliktnú komunikáciu so ZP.
Služba im tiež umožní vyhnúť sa problémom s neserióznymi partnermi - dlžníkmi. A to tak, že platiteľ bude môcť jednoducho automatizovaným spôsobom priamo zo svojho informačného systému identifikovať rizikové podnikateľské subjekty s dlhmi na zdravotnom poistení. Na základe týchto informácii platitelia predídu potenciálnym stratám z nedobytných alebo klasifikovaných pohľadávok z obchodného styku.
Čo získa účtovník spoločnosti?
Presné, správne a najmä včas dodané poklady od mzdových účtovníkov znamenajú pre účtovníkov spoločnosti prevádzkovú úsporu, zníženie chýb a následných dodatočných opráv, menej komunikácie so ZP pri zisťovaní chýb a rozdielov.
Čo mám robiť, ak chcem službu využívať? Kedy ju môžem vyskúšať?
- Je potrebné mať s Dôverou podpísanú zmluvu 4.0 o elektronickej komunikácii, ktorá upravuje zmluvné podmienky v súvislosti s využívaním služby Zamestnávatelia online. Zároveň je nevyhnutné mať softvér od dodávateľov softvéru, ktorí majú tieto služby implementované vo svojich SW produktoch.
- Na aktiváciu služby stačí raz priamo v softvéri zadať prihlasovacie meno a heslo, ktoré používate pri prihlasovaní do Elektronickej pobočky a tieto zostávajú platné až do zmeny prihlasovacích údajov cez EP. Takže nie sú potrebné nové prihlasovacie údaje od výrobcu softvéru ani od ZP. V prípade zmeny prihlasovacích údajov v Elektronickej pobočke bude potrebné túto zmenu vykonať vo svojom SW programe.
- Poslednou technickou nevyhnutnosťou je pripojenie na internet, pretože služba vyžaduje elektronickú výmenu informácií v reálnom čase.
Kto mi dá školenie, ako mám službu využívať? Kde nájdem manuál/pomôcku/návod?
Nápoveda by mala byť súčasťou vášho softvéru.
Je možné overiť poistenca aj inak? Ak áno, dá sa to aj spätne k nejakému dátumu?
Overiť poistenca je možné aj cez náš web, ale len k aktuálnemu dátumu. Služba Dôvera online vám umožní overenie aj k inému dátumu, ako je aktuálny dátum.
Čo to znamená, že je niekto dlžník?
Ide o poistencov a platiteľov poistného, ktorí nezaplatili preddavok na poistné za tri mesiace v príslušnom kalendárnom roku, nedoplatok alebo úhradu za zdravotnú starostlivosť vo výške viac ako 10 eur.
Zoznam našich dlžníkov vychádza z platnej legislatívy (zákon 580/2004 o zdravotnom poistení, § 25 ods. 1. písm. e) bod 2).
Ako môže byť zamestnanec dlžníkom, nie je to chyba?
Nie je to chyba, táto situácia môže vzniknúť z viacerých dôvodov: napr. dlh zamestnanca môže pochádzať z jeho ročného zúčtovania alebo ako individuálneho platiteľa poistného.
Čo mám robiť, ak mi nesúhlasia údaje z vášho systému s tým, čo hovorí zamestnanec/naše doklady?
Prosím, prekontrolujte údaje ešte raz. Ak ani po opakovanej kontrole údaje nesúhlasia, kontaktujte nás prostredníctvom našej kontaktnej linky 0850 850 850 v čase 8:00 – 16:00 hod.
Je služba a jej zapracovanie do môjho softvéru zadarmo alebo musím niekomu niečo platiť?
Či je služba poskytovaná zadarmo alebo nie, je súčasťou obchodného vzťahu s vaším dodávateľom softvéru. Dôvera službu vyvinula, prevádzkuje a poskytuje bezplatne vašej SWF.
Môj dodávateľ softvéru s vami zmluvu nepodpísal, ale chcem mať túto službu. Čo mám robiť?
Kontaktujte s touto požiadavkou svojho dodávateľa softvéru. Ak bude mať záujem službu zapracovať, poskytneme mu potrebnú súčinnosť na to, aby aj váš softvér túto službu obsahoval. Ak sa tak nestane, máte možnosť zvážiť zmenu dodávateľa softvéru.
Čo máme robiť, keď si softvér vyvíjame interne a chceme mať službu tiež?
Poskytneme Vám potrebnú podporu. Prosím, kontaktujte nás prostredníctvom mailu [email protected].
Čo máme robiť, keď nám služba nefunguje?
Máte niekoľko možností:
- preveriť internetové pripojenie - jeho rýchlosť/dostupnosť
- preveriť, či sú správne zadané prihlasovacie údaje (login, heslo)
- pokiaľ je pripojenie na internet funkčné, sú správne zadané prihlasovacie údaje, taktiež nie je plánovaná žiadna odstávka (zistíte po zavolaní webovej služby DajOznamyDZP) a napriek tomu Vám služba nefunguje, prosím kontaktuje nás na [email protected]
Softvér mi poskytol podľa mňa nesprávnu informáciu/výstup – kde a ako to môžem reklamovať?
Ak informácii alebo výstupu nerozumiete, kontaktujte nás cez [email protected]
Na čo je dobré overovanie nároku na odvodovú odpočítateľnú položku?
Overovanie nároku je dôležité v prípade uplatnenia OOP v mesačných preddavkoch v mesačnom výkaze. Jeho overením sa dá predísť možným chybám pri nesprávnom vykazovaní nároku na OOP v mesačným výkazoch. Tým sa dá predísť aj následnej potrebe zasielania opravných výkazov.
Ako viete že má zamestnanec nárok na OOP?
Pri posudzovaní nároku pri uplatnení nároku OOP v mesačných preddavkoch v MV vychádzame z pravidiel nastavených platnou legislatívou (zákon 580/2004) a z údajov, ktoré evidujeme u daného zamestnanca v informačnom systéme Dôvery.
Je elektronické potvrdene (PDF) plnohodnotné v porovnaní s papierovým potvrdením?
Elektronické potvrdenie (PDF) je potvrdenie vydané v súlade s platnou legislatívou (zákon 580/2004 Z.z. §25 ods. 1 písm. j)), a preto je porovnateľné s papierovým a je možné ho použiť na všetky právne úkony. V prípade potreby je možné si takéto potvrdenie vytlačiť. Takto vytlačené potvrdenie je v súlade s platnou legislatívou považované za originál.
Kedy budem mať k dispozícii potvrdenie, keď som si oň zažiadal prostredníctvom svojho SW?
Po podaní žiadosti informačný systém Dôvery vykonáva automatické kontroly. Tie sú zvyčajne ukončené v priebehu niekoľkých minút. Ak je výsledok kontrol bezchybný, tak potvrdenie sa vydá automaticky. V takomto prípade záleží aj od nastavenia vášho SW, ako rýchlo vám toto potvrdenie zobrazí.
Po vydaní potvrdenia taktiež zdravotná poisťovňa automaticky mailom informuje klientov o vydaní potvrdenia. V prípade, že automaticky vykonávané úlohy identifikujú nejaký problém, spracovanie potvrdenia si prevezme príslušný pracovník Dôvery. O tejto skutočnosti je klient automaticky informovaný mailom, ak v rámci žiadosti uviedol aj svoj mailový kontakt.
Po podaní žiadosti som nedostal potvrdenie ani žiaden mail...
V prípade, že nemáte k dispozícii žiadnu informáciu o stave spracovania žiadosti (či už o vybavení alebo prevzatí na riešenie) do jednej hodiny od podania žiadosti, kontaktujte nás cez [email protected].
Nejde mi podať žiadosť – môžem ju podať opakovane?
Opakovane je možné podať žiadosť len v prípade, že predchádzajúca žiadosť podaná prostredníctvom vášho SW bola vybavená.
Vo svojom SW vidím, že máme mať dlh. Ako zistím detaily o tomto dlhu?
Podrobnosti o dlhu sa dozviete v stave účtu v Elektronickej pobočke, kde budete vidieť podrobný mesačný prehľad vašich predpisov, ale aj úhrad. Vo svojom SW by ste mali mať možnosť automatického prihlásenia sa do Elektronickej pobočky.
S dlhom, ktorý vidím vo svojom SW, nesúhlasím . Ako mám postupovať?
Preverte si svoj dlh v stave účtu v Elektronickej pobočke. Do Elektronickej pobočky by ste mali mať možnosť priamo sa prihlásiť zo svojho SW. Ak aj po preverení nesúhlasíte s uvedeným dlhom alebo máte inú reklamáciu k údajom uvedeným v stave účtu, môžete podať reklamáciu na stav účtu priamo z Elektronickej pobočky. Po vyriešení vami podanej reklamácie vás budeme informovať mailom.
- Je potrebné mať s Dôverou podpísanú zmluvu 4.0 o elektronickej komunikácii, ktorá upravuje zmluvné podmienky v súvislosti s využívaním služby Zamestnávatelia online. Zároveň je nevyhnutné mať softvér od dodávateľov softvéru, ktorí majú tieto služby implementované vo svojich SW produktoch.
-
Samostatne zárobkovo činná osoba a samoplatiteľ majú určené minimálne mesačné preddavky na zdravotné poistenie v roku 2022 nasledovne:
- minimálny preddavok 79,31 €
- maximálny preddavok - neurčený
Osoby so zdravotným postihnutím 41 % a viac platia z týchto preddavkov polovicu - 39,65 €.
Viac informácií nájdete na tejto stránke.
Kalkulačku odvodov na tejto stránke.
-
Študovala som hneď po strednej škole 2 roky všeobecné lekárstvo v ČR, ale štúdium som zanechala a dva roky som pracovala. Teraz by som chcela ísť študovať všeobecné lekárstvo na Slovensko. Keď začnem študovať budem mať 23 a keď skončím 29 rokov. Aké poplatky z tejto situácie pre mňa vyplývajú, keďže budem mať počas štúdia viac ako 26 rokov a mám dva roky odštudované v zahraničí? A ako je to zdravotným poistením?
Ak budete študovať v dennej forme štúdia (čo pri štúdiu všeobecného lekárstva predpokladáme), môžete študovať do dovŕšenia 30 rokov veku a budete za ňu platiteľom poistného na zdravotné poistenie štát. A aj v období prázdnin.
-
Do konca augusta som ešte študentka a potom sa musím hlásiť na úrad práce.
Od 1.7 pracujem v Rakúsku, kde som, samozrejme, aj poistená zamestnávateľom....čo musím spraviť na našich úradoch? Musím sa odhlásiť z poisťovne? Dá sa to aj elektronickou formou? Musím sa potom od septembra hlásiť na úrade práce keď prácu už mám teraz?Čo sa týka zdravotného poistenia, musíte zdravotnej poisťovni oznámiť, že budete zamestnaná v Rakúsku, predložiť o tom dokumenty a musíte vrátiť preukaz poistenca (a ak Vám bol vydaný aj európsky preukaz, tak aj ten).
Je potrebné takto vykonať do ôsmich dní odo dňa keď sa zamestnáte v cudzine.
V Dôvere si môžete splniť túto oznamovaciu povinnosť aj elektronicky, prostredníctvom kontaktného formulára.
Pre prípad potreby a operatívnej komunikácie je vhodné zdravotnej poisťovni Dôvera oznámiť kontaktnú e-mailovú adresu a telefónne číslo.
Čo sa týka evidencie na úrade práce, byť registrovaný ako "uchádzač o zamestnanie" nie je povinnosť, ale právo každého občana hľadajúceho si prácu. Absolvent nemá povinnosť prihlásiť sa na úrade práce.